רגע לפני איחוד המניות: יו"ר חדש לדקסיה ישראל

היו"ר הנוכחי, ז'אן פרנסיס פושו, יסיים את תפקידו, ובמקומו ימונה לתפקיד קלוד פירט

בנק דקסיה / צלם: רויטרס
בנק דקסיה / צלם: רויטרס

רגע לפני איחוד המניות הצפוי בבנק דקסיה ישראל, מתחלף בבנק היו"ר. היום הודיעה דקסיה ישראל כי היו"ר הנוכחי, ז'אן פרנסיס פושו, יסיים את תפקידו, ובמקומו ימונה לתפקיד קלוד פירט. פירט מכהן כמנהל בכיר בדקסיה העולמית - בעלת השליטה בדקסיה ישראל. פושו צפוי להמשיך ולכהן כדירקטור בבנק. החלפת יושבי הראש נעשית במסגרת שינויים פנימיים של דקסיה העולמית.

מכיוון שהיו"ר (הן הפורש והן הנכנס) לא מתגוררים בישראל, הרי שלבנק סגן ומ"מ יו"ר פעיל - משה קלצ'ין, שנחשב גם הוא לנציג דקסיה העולמית.

במקביל להודעה על השינוי בתפקיד יו"ר הבנק, נודע היום כי שני בעלי המניות המרכזיים בבנק - דקסיה העולמית (66%) ומרכז השלטון המקומי (17%) - הגיעו להסכמות לגבי מבנה הדירקטוריון, וזאת לקראת מהלך איחוד המניות הצפוי בבנק. במסגרת ההסכם תפחת בחצי נציגות חברי הדירקטוריון שמטעם השלטון המקומי מ-4 ל-2 נציגים. במקום השניים שיעזבו, צפוי להתמנות לפחות דח"צ חדש אחד.

דקסיה ישראל מקדמת בימים אלה מהלך לאיחוד מניות. בבנק ישנם לא פחות מחמישה סוגי מניות, במבנה שכזה שהביא לטענות קיפוח מצד חלק מבעלי מניות הציבור. לאחר תהליך ארוך של מגעים בין בעלי המניות השונים, גובש בסופו של דבר מתווה לאיחוד המניות. בעד כחודשיים - בסוף חודש מארס, צפויה אסיפת בעלי המניות של הבנק להתכנס ולאשר את האיחוד הצפוי. במקביל לאיחוד, צפוי הבנק גם לחלק דיבידנד, בהיקף של 25 מיליון שקל.

נוסף על כך מתמודד הבנק עם מספר תביעות ייצוגיות של בעלי מניות. לפי הערכות המגעים בין הצדדים הואצו בתקופה האחרונה, וקיים סיכוי טוב שיושגו פשרות בתביעות השונות.

לאחר שיושלם איחוד המניות, והתביעות יוסרו מהפרק, יוכל הבנק להתפנות לאתגר הבא שלו - מכירת השליטה. זה זמן רב שבדקסיה העולמית קיים רצון למכור את הפעילות בישראל. דקסיה ישראל, המנוהל על-ידי אוליבייה גוטמן, עוסק בעיקר במתן אשראי לשלטון המקומי. אשראי זה מגובה לרוב בערבות מדינה, ולכן הוא נחשב לאשראי בסיכון נמוך. תיק האשראי של דקסיה עומד על 6.2 מיליארד שקל, והונה העצמי עומד על כ-930 מיליון שקל. ברכישת דקסיה, שעיקרה הוא למעשה רכישת תיק אשראי, עשויים להתעניין מספר גופים ובראשם הבנקים הקטנים והבינוניים.

השינוי הצפוי בחלוקת המניות בדקסיה
 השינוי הצפוי בחלוקת המניות בדקסיה