ראיית המפתח: ההודעות בהן משפחת נתניהו דורשת "מתנות"

בידי המשטרה יש תיעוד של הודעות טקסט ומיילים, ובהן דרישות לאספקת סיגרים ושמפניה, שהועברו ישירות ממשפחת נתניהו לארנון מילצ'ן ■ ברשות המסים שוקלים לפתוח בחקירת העלמת מס בשווי המתנות

ראיית המפתח בידי החוקרים: המשטרה מחזיקה בתכתובות מיילים והודעות טקסט בין משפחת נתניהו ואיש העסקים ארנון מילצ'ן, שעומד במרכז "תיק 1000" - שם מתועדות דרישות ופירוט מצד המשפחה לאספקה, בין היתר של סיגרים ושמפניה ורודה - כך עולה ממידע שהגיע לידי וואלה! NEWS.

לפי גורמים המעורים בפרטי החקירה, הפירוט בתכתובות חד-משמעי וכולל דרישה לקבלת הסיגרים ובקבוקי השמפניה הוורודה, שמכונים בתכתובות "עלים" ו"ורודים". 

לפי אותם גורמים, משפחת נתניהו העבירה את דרישות האספקה למילצ'ן לאורך שנים, עד לעת האחרונה.

תיעוד ההודעות שמהווה ראיה מרכזית בתיק - ונמצא בידי המשטרה - ממוסס לכאורה את טענת ראש הממשלה כי "מותר לקבל מתנות מחברים", כפי שאמר מעל דוכן הכנסת בשבוע שעבר, שכן התכתובות מצביעות על כך שהמתנות לא ניתנו ביוזמתו של מילצ'ן אלא לאחר דרישות מפורטות וברורות לכאורה מצד משפחת נתניהו.

מנגד, התכתובות מחזקות את טענתו של מילצ'ן בחקירתו במסגרת תיק 1000, שבה מסר עדות פתוחה ואינו חשוד בשלב זה, לאחר שגם חלק מעובדיו העידו במשטרה.

במשרד המשפטים נוטים לראות בתיק 1000 - שבמסגרתו צפויים להיחקר אנשי עסקים נוספים - פרשה של הפרת אמונים ולא של שוחד, משום שהמתנות לא נמסרו בשל פעולה הקשורה בתפקידו של ראש הממשלה.

מעשיו של מילצ'ן ועדותו מחזקים את טענתו, שלפיה לא היה כל אינטרס עסקי או כלכלי מצדו במסירת המתנות. עם זאת, קבלת מתנות בסכומים גבוהים מאנשי עסקים לראש הממשלה מעלה חשד לניגוד עניינים - הבסיס לעבירת הפרת אמונים.

ברשות המסים שוקלים אם לפתוח במקביל בחקירת העלמת מס בשווי המתנות, שמגיע לכמה אלפי שקלים.