סוני מוחקת מיליארד דולר בשל צפי לירידה ברווחי עסקי הסרטים

המניה צנחה ב-4% ל-3,362 ין במסחר המוקדם בטוקיו, הירידה היומית החדה ביותר מאז 9 בנובמבר

טלפון חכם של סוני / צלם: רויטרס
טלפון חכם של סוני / צלם: רויטרס

מניית סוני  רושמת את הירידה היומית החדה ביותר שלה זה כ-3 חודשים, בעקבות הודעת החברה כי תרשום מחיקה של 112 מיליארד ין (מיליארד דולר) בנכסי עסקי הסרטים שלה, בנימוק של ירידה ברווחיות העתידית.

המניה צנחה ב-4% ל-3,362 ין במסחר המוקדם בטוקיו, הירידה היומית החדה ביותר מאז 9 בנובמבר. כדי לקזז חלק מהפסדיה, סוני מסרה גם כי תמכור מניות בשירות האינטרנט הרפואי שלה M3 ליחידה היפנית של קבוצת גולדמן זאקס, בשווי 52 מיליארד ין. מניית M3 צנחה ב-6.4%.

מחיקת ההון היא האחרונה בסדרת מכות למאזן של סוני, כולל הפרשות הון שקשורות לחיישני תמונות, סוללות חשמל ונזקי רעידת אדמה, והיא באה דווקא על רקע שיפור בעסקי האלקטרוניקה הצרכנית וגידול בחטיבת משחקי הווידאו.

ביוני האחרון הזהירה סוני כי חטיבת הקולנוע שלה מצויה בסכנת של הפסדים נוספים. אולפני סוני נכשלו לאחרונה עם סרט ההמשך ל"מכסחי השדים" בשנה שעברה ועם סרט שהתבסס על משחק הווידאו Angry Birds.

לפני שבועיים הודיעה סוני כי מנכ"ל סוני אנטרטיינמנט, מייקל לינטון, פורש אחרי 13 שנים בתפקיד.

"יש הרבה משקיעים שלא שכחו איך בעבר סוני הבטיחה יותר מדי וסיפקה מעט מדי פעם אחר פעם", כתב אטול גויאל, אנליסט בקבוצת ג'פריס. הוא חזר על המלצת הקנייה שלו למניה. "אנחנו חושבים שההנהלה החדשה תתקן את השגיאות של הקודמת".

סמנכ"ל הכספים של החברה, קניצ'ירו יושידה, אמר כי סוני תיקנה את תחזיות הרווח שלה יותר מתריסר פעמים ב-7 שנים. מאז, הוא הוביל רה-ארגון שהתמקד בחטיבת המשחקים, השירותים פיננסיים והתוכן. סוני יצאה מעסקי המחשבים האישיים והעבירה את חטיבת ייצור הטלוויזיות לחברה-בת.