באה בחשבון: האפליקציה שתסדר לכם את ענייני הפיננסים

Squeeze האמריקאית מציעה מנגנון השוואת מחירים, מרכזת את חשבונות הבנק של המשתמש ומציעה טיפים לניהול ושיפור המצב הפיננסי

סקוויז / צילומי מסך
סקוויז / צילומי מסך

אחרי שהסלולרי כמעט הוציא מהמשחק בארצות-הברית (ובעיקר בקליפורניה) את נהגי המוניות, היה ברור שגם הבנקאים עומדים לטעום את טעם הרפורמה הדיגיטלית. הרבה מאוד סטארט-אפים בתחום נפוצו כאן בשנים האחרונות - ובראשם Wealthfront שעליו דיווחנו כאן כבר לפני יותר משנה, המאפשר ללקוחות לנהל את ההשקעות שלהם באמצעות אלגוריתם אוטומטי ולחסוך את דמי הניהול הגבוהים - ועכשיו, הגיע הזמן לרענן גם את כל מה שקשור לתחום הניהול הפיננסי וניהול משק-הבית.

כנס "כסף 20/20" שנערך בווגאס לפני כמה חודשים עמד במידה רבה בסימן מעבר מניהול הכסף של העשירים ופתרונות לאלפיון העליון, לפתרונות טכנולוגיים שמנגישים ניהול פיננסי נכון ל"משתמשי הקצה". מבין שלל האפליקציות שהוצגו שם, אחת הצליחה להתבלט בחודשים שעברו מאז, ובעזרת ביקורות נלהבות ואלגוריתם השוואת מחירים מנצח, עושה רושם שהיא לוקחת את הקופה - "Squeeze" (לדחוף או ללחוץ, בתרגום חופשי).

הרעיון הבסיסי לא חדש מדי: האפליקציה מרכזת במקום אחד את כל החשבונות באמצעות חיבור חכם ואוטומטי לחשבון הבנק, חשבונות האשראי וכל חשבון אחר, ומציגה גרפים וניתוחים של ההוצאה במשק-הבית בתחומים שונים. אפשר לראות כמה כסף הוצאתם על כל אחד מהסעיפים - ביחס לממוצע שלכם, ביחס לחודשים קודמים או ביחס למצב המומלץ - ולהבין אם ההוצאות משקפות את סדר העדיפויות שלכם.

החידוש הגדול הוא בשילוב של מנגנון השוואת מחירים לתוך המוצר, שמאפשר בזמן אמת להציע שיפורים ואזורים להתייעלות. כך, למשל, האפליקציה יכולה לזהות אם יש חבילה טובה של ספק הסלולרי עבורכם בהתאם לדפוסי השימוש, או אם בנק אחר יציע לכם ריבית טובה יותר על העו"ש לפי תמונת המצב הכלכלית שלכם והרגלי השימוש שלכם בחשבון.

האפליקציה גם מציעה למשתמשים טיפים ו"אימון אישי" כדי להגיע למטרות ספציפיות שמומלץ להציב - כמו צמצום סעיף מסוים בהוצאות או בדיקת מחירים לפני רכישות בתחומים שונים. באפליקציה יודעים גם להמליץ על הלוואות משתלמות בהתאם למצב הפיננסי שלכם, ועוד.

החברה, שממוקמת מצפון למיאמי בפלורידה, הרחק מעמק הסיליקון, כבר זכתה לכינוי "אקספדיה של הניהול הפיננסי" - בהתייחס לאקספדיה, בעלת מנגנון השוואת המחירים לחופשות וטיסות, שהפכה לענקית תיירות בעשור האחרון.

מנכ"ל החברה, ברנט קמפבל, אומר כי המטרה היא "להוציא את הלחץ שאנשים מקשרים באופן אוטמטי עם ניהול כסף, ולהפוך את כל תהליך הניהול הפיננסי לפשוט, נעים וצפוי יותר".

בינתיים, האפליקציה עדיין נמצאת בגרסה 1.1 של המוצר - אבל לפחות לפי התגובות הראשונות והבאזז בתחום, יש למה לצפות.