עיזבון סמי שמעון ימכור מניות צנורות המזה"ת בשווי 35 מ' ש'

אינסבורי, שבאמצעותה החזיק שמעון כ-12% ממניות צנורות המזה"ת ונמנה עם גרעין השליטה, מתכוונת למכור את החזקותיה במהלך השבועיים הקרובים

מפעל צנורות המזה"ת / צילום: איל יצהר
מפעל צנורות המזה"ת / צילום: איל יצהר

אחרי זינוק שנתי של כ-130% בשוויה של חברת התעשייה צנורות המזה"ת, החליט עיזבון סמי שמעון, המהווה חלק מגרעין השליטה בה, על מכירת חלקו בחברה - כך עולה מדיווח שפרסמה היום (ג') צנורות המזה"ת בנושא.

לפי העדכון, בא כוחה של חברת אינסבורי (Ainsbury Properties), שבאמצעותה החזיק שמעון במניות צנורות, הודיע על "כוונתה של אינסבורי למכור החזקותיה, כולן או חלקן, במניות החברה במהלך השבועיים הקרובים, לרבות באמצעות המסחר בבורסה". מניית צנורות ירדה היום בכ-5%, והיא משקפת לחברה שווי של כ-290 מיליון שקל.

שמעון הצטרף לגרעין השליטה בצנורות המזה"ת ב-2004, אז החליט לחזור ולהשקיע בישראל, ורכש יחד עם קבוצת גאון (באמצעות חברת גאון אגרו) את מניות השליטה בצנורות, בהשקעה משותפת של כ-50 מיליון שקל מידי איאן דיוויס ואביב אלגור. כיום מחזיקה אינסבורי בקרוב ל-12% ממניות צנורות המזה"ת, ששוויין הבוקר עמד על כ-35 מיליון שקל.

צנורות המזה"ת עוסקת בייצור, יבוא ושיווק צינורות פלדה, ייצור מערכות צנרת פלסטיק, שירותי גילוון, פיתוח, ייצור ושיווק מגופי מתכת, מדי מים, מערכות השקיה, ברזים ואביזרים לאינסטלציה ביתית. עיקר העלייה במניית החברה, של כ-85%, נרשמה מאז חודש אוגוסט האחרון, אז הודיעה צנורות המזה"ת על הסכם למכירת זכויות בקרקע ב"מתחם צריפין", הצפוי לייצר לה רווח מרשים בהיקף של כ-300 מיליון שקל לפני מס.

בעלת השליטה בצנורות, גאון אחזקות, נמצאת בשליטת קרן ההשקעות ויולה, שרכשה את השליטה בגאון אחזקות מידי משה גאון בחודש מאי 2013, במהלך שמנע הסדר חוב בקבוצה, וכלל השקעה של 70 מיליון שקל תמורת הקצאת מניות. כיום מחזיקה ויולה כ-67% מהונה של צנורות המזה"ת באמצעות גאון אחזקות.

אינסבורי מחזיקה גם ב-10.5% ממניות גאון אחזקות בשווי של כ-17 מיליון שקל, וגם שם היא נחשבת מבעלי השליטה, כחלק מהסכם שנחתם בינה לבין ויולה ומשה גאון.

בסוף 2014 הגיש פרץ וינקלר, מי שהיה רואה החשבון האישי של שמעון, תביעה בבית משפט בלונדון נגד אלמנתו ובתו של שמעון, ונגד עו"ד שוויצרי ששימש כפרקליטו האישי של שמעון, בטענה כי שמעון העניק לו לפני מותו 12.5% ממניות החברה האם של חברת הקרקעות "יכין חקל" (פלסידו) וכן 1% ממניות חברת "אינסבורי".