אורנשטיין הרחיב את צו הדיספוזיציה על נכס של בנו של פישמן

צו הדיספוזיציה המורחב הוצא לבקשת המנהל המיוחד על וילה ברחוב חרמש בסביון ■ משפחת פישמן: הבית בסביון נרכש לפני 9 שנים ומימון רכישתו בוצע באמצעות משכנתה והון עצמי ■ הבית מעולם לא היה בבעלות אליעזר פישמן

 איתן אורנשטיין / צילום: איל יצהר
איתן אורנשטיין / צילום: איל יצהר

שבוע בלבד לאחר שנשיא בית המשפט המחוזי, איתן אורנשטיין, הוציא (ד') צו דיספוזיציה על נכסי רעייתו של איש העסקים אליעזר פישמן, טובה פישמן, הרחיב השופט את הצו גם לנכס (וילה) ברחוב החשמש בסביון הרשומה על שם בנו ורעייתו - איל ויעל פישמן.

כזכור, נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין , הוציא צו זמני האוסר על טובה פישמן, אשתו של איש העסקים פושט הרגל אליעזר פישמן , או מי מטעמה לעשות כל שינוי בבעלות או רישום (איסור דיספוזיציה) על נכסיה בארץ ובחו"ל. השופט הבהיר כי הצו חל על נכסי נדל"ן, מיטלטלין וכספים, אך אין בכך כדי למנוע ממנה למשוך כספים הדרושים למחייתה ולמחיית בעלה.

מאיל פישמן נמסר: "מדובר בעוד הליך פסול שהגיש עו"ד בנקל במעמד צד אחד, מבלי לברר את העובדות הנכונות לפני שהוא רץ לבית המשפט. מדובר בנכס שמעולם לא היה קשור לאליעזר פישמן והוא לא מימן אפילו שקל מרכישתו. עצם נסיונו של עו"ד בנקל לקשור אותו להליך פשיטת הרגל הוא חמור ופסול.

"הבית ברחוב החרמש 17 נקנה לפני 9 שנים על ידי ועל ידי רעייתי יעל. רכישת הבית מומנה בעיקר במשכנתא מהבנק (כפי שעולה גם מנסח הטאבו שצרף עו"ד בנקל לבקשתו) והיתרה מכספנו שנבע ממכירת עסק שהקמנו, שהיה בבעלותנו ושלא היה קשור לאליעזר פישמן.

"למרבה הצער, עו"ד בנקל באופן עקבי מגיש הליכים לא מבוססים נגד בני משפחת פישמן ויוצר תחושת בהילות מלאכותית בבקשות במעמד צד אחד, תוך כדי פגיעה בשמם הטוב. ההליך הנוכחי מביא התנהלות פסולה זו לשיא חדש. אילו יש לו הגינות מינימלית, על עו"ד בנקל לפנות מיד לבית המשפט, להתנצל ולמשוך את ההליך שהגיש".