240 ק"מ טווח: מכונית חשמלית חדשה ועממית על כבישי ישראל

יבואנית רנו בישראל השיקה השבוע את ה"זואי" - מכונית הסופר מיני החשמלית החדשה של החברה, שמציגה טווח נסיעה של 240 ק"מ בין טעינות, ואפשרות לטעון 80% מנפח הסוללה בתוך שעה בלבד ■ כל הפרטים בוידאו

חדשות הרכב, רנו זואי/ צילום: נט קאר שואו
חדשות הרכב, רנו זואי/ צילום: נט קאר שואו

יבואנית רנו בישראל השיקה השבוע את "זואי", הסופר מיני החשמלית של החברה. המכונית תוכננה כחשמלית מלכתחילה - ולא כגרסה חשמלית לדגם קיים. על פי נתוני החברה, טווח נסיעה שלה הוא 240 קילומטר, בין טעינות. אלא שבדומה לכל נתוני צריכת דלק, או חשמל, טווח זה הנו על פי תקן מסויים, תיאורטי לחלוטין, ובפועל הוא עשוי להיות נמוך בעשרות אחוזים מהנתון היבש.

אורכה הכולל של רנו זואי הנו מעט מעל ל-4 מטר, ונפח תא המטען עומד על 338 ליטר. זואי תשווק בארץ ברמת אבזור אחת, הכוללת בין השאר בקרת שיוט ומערכת מולטימדיה וניווט 7', ובנוסף גם מערכת שיכולה לקרר או לחמם עבורכם את תא הנוסעים לפני היציאה לדרך כאשר המכונית מחוברת לנקודת הטעינה.

מחיר המכונית עומד על 132 אלף שקל, והוא כולל גם התקנת עמדת טעינה. במקרה ותשתית החשמל הביתית מאפשרת חיבור תלת פאזי, עמדת ההטענה תהיה מהסוג המהיר, הווה אומר שזואי תוכל להיטען עד ל-80% מנפח האחסון החשמלי תוך שעה בלבד. כאשר המכונית מחוברת לשקע חשמלי ביתי רגיל, זמן הטעינה יארך בין 6-9 שעות.

אנשי היבואנית בישראל מציינים כי בזכות הטבת מס יוכלו לקוחות מוסדיים ליהנות מהפחתה של קרוב ל-1,000 שקל משווי השימוש, מה שמביא אותם לצפי מכירות של כמה מאות יחידות, כבר בשנה זו.

הם ככל הנראה מקווים שלא יזכרו את הפעם הקודמת בה שווקה מכונית חשמלית בישראל, רנו פלואנס של חברת בטר פלייס, פרויקט שנגמר באקורד צורם, בלשון המעטה.