קנון צנחה ב-11% לאחר כשלון הנפקת איי.סי פאואר

החברה שמפעילה תחנות כוח לייצור חשמל באמריקה הלטינית ובישראל רצתה לגייס 350 מיליון דולר במחיר של 12-15 דולר למניה, אך קיבלה ביקושים במחיר נמוך יותר

מניית חברת קנון שבשליטת עידן עופר צנחה ביותר מ-11% בוול סטריט לאחר שהחברה הבת איי.סי פאואר (IC Power) החליטה לבטל את ההנפקה בנאסד"ק אחרי שלא קיבלה מספיק ביקושים במחיר שבו ביקשה להנפיק. החברה רצתה לגייס 350 מיליון דולר לפי שווי של 1.27-1.59 מיליארד דולר אחרי הכסף - במחיר של 12-15 דולר למניה. ככל הנראה, ניתן היה להשלים את ההנפקה במחיר הנמוך מ-10 דולר, אבל החברה החליטה שלא לעשות זאת.

"בתנאי השוק הנוכחיים ובמחירים האלה אנחנו מאמינים כי ההנפקה היא לא המהלך הטוב ביותר עבור בעלי המניות לעת עתה", אמרו בחברה. 

איי.סי. פאואר, שמפעילה תחנות כוח לייצור חשמל באמריקה הלטינית ובישראל, תכננה להציע 25.9 מיליון מניות, עם אופציה לחתמים לרכוש מהחברה עוד 3.9 מיליון מניות במחיר ההנפקה. לא פחות משבעה גופי חיתום הופקדו על ביצוע ההנפקה של איי.סי פאואר, כאשר בראשם בנק אוף אמריקה מריל לינץ' , גולדמן זאקס וקרדיט סוויס. אבל כאמור הם לא הצליחו להביא למחיר המבוקש.

איי.סי פאואר הסבירה כי התנאים הקיימים כיום בשוק המניות האמריקאי הם שהובילו להחלטה לבטל את ההנפקה. שוק המניות אומנם נמצא כיום ברמות שיא, אולם לא כל המגזרים נהנים מכך באופן שווה. מה גם, שהכרזותיו האחרונות של הנשיא הטרי דונלד טראמפ, ובראשן "אמריקה פירסט", מאותתות למשקיעים כי כדאי לתת עדיפות למניות של חברות להן פעילות בארה"ב על פני חברות הפועלות רק מחוצה לה.

איי.סי.פאואר פועלת בישראל ובאמריקה הלטינית, והחשיפה המובהקת שלה לשווקים מתפתחים אינה נתפסת כעת כאטרקטיבית עבור המשקיעים האמריקאים, ויותר מכך היא אף גוררת דרישה לתוספת של פרמיית סיכון לאור חוסר הוודאות באשר ליחסיה של ארה"ב בשנים הקרובות עם מדינות אלו.

באיי.סי פאואר יאלצו לבחון כעת אפשרויות אחרות ובהן הנפקה של החברה בבורסה חלופית כדוגמת לונדון, או הנפקה של החברות הבנות בישראל ובפרו בבורסות המקומיות. בנוסף, קיימת האפשרות שקנון, שהיא כבר חברה ציבורית, תפעל למימוש כלל נכסיה האחרים ותישאר רק עם הבעלות על איי.סי פאואר.

איי.סי פאואר מפעילה תחנת כוח במישור רותם בישראל ותחנות כוח נוספות בעוד 10 מדינות ברחבי אמריקה הלטינית. בתשעת החודשים הראשונים של 2016 רשמה החברה הכנסות של 1.34 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 187 מיליון דולר. בסוף ספטמבר הציגה החברה הון עצמי של 619 מיליון דולר המהווה 13% מסך המאזן. איי.סי פאואר היא כאמור הנכס המרכזי של קנון, אשר מעניקה לה את רוב שווייה. מלבדה היא מחזיקה גם ב-50% ממיזם הרכב הסיני קורוס וב-32% ממניות חברת הספנות צים.