יחימוביץ' צפויה להתמודד על ראשות ההסתדרות

ח"כ שלי יחימוביץ' טוענת לאחר הפרסום: עוד לא החלטתי אם להתמודד

שלי יחימוביץ'  / צילום: אוריה תדמור
שלי יחימוביץ' / צילום: אוריה תדמור

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) הגיעה ככל הנראה לנקודת ההכרעה והחליטה על פי הערכות להתמודד על ראשות ההסתדרות הכללית מול היו"ר המכהן, אבי ניסנקורן.

ל"גלובס" נודע כי יחימוביץ' עשויה להתמודד בבחירות הקרובות שיתקיימו בחודש מאי באמצעות סיעת "הבית החברתי" בהסתדרות, סיעה שהקים ח"כ איתן כבל כשהתמודד לפני מספר שנים מול עופר עיני. כפי הנראה, על רקע ההתקרבות בין יחימוביץ' לכבל בתקופה האחרונה, יחימוביץ' תבטיח לכבל בתמורה כי היא ואנשיה יתמכו בכבל אם יחליט לרוץ לראשות מפלגת העבודה.

יחימוביץ' מחזיקה על פי הערכות בסקרים פנימיים שלפיהם היא המועמדת המובילה בקרב חברי ההסתדרות וגוברת על ניסנקורן במספרים יפים. עם זאת, לפי סקרים שבידי ניסנקורן, בקרב הקבוצה המצומצמת יותר שמתכוונת לממש את זכות הבחירה, לניסנקורן יש רוב מוצק. יחימוביץ' צפויה לדרוש כי חלק משמעותי מהקלפיות יוצבו במקומות ניטרליים ולא במקומות העבודה - זאת מתוך חשש כי ליו"ר המכהן יש יתרון מובנה. לפי שעה יחימוביץ' היא המועמדת היחידה מול ניסנקורן, אם אכן תתמודד.

התמודדות של יחימוביץ' צפויה לעורר כעס רב בקרב ראשי מפלגת העבודה, שכן המפלגה הביעה תמיכה פומבית בניסנקורן, שהוא בעצמו חבר המפלגה. לאחרונה היו מי שהעריכו כי יחימוביץ' ממילא מתכוונת לעזוב את המפלגה, אולם יחימוביץ' הכחישה זאת נמרצות.

יחימוביץ' העדיפה תחילה שלא להתייחס לידיעה, אולם לאחר הפרסום מסרה כי עדיין לא החליטה האם להתמודד.