שתי חברות סטארט-אפ גייסו היום כ-20 מיליון דולר

הגיוס הגדול של היום שייך לחברת Chorus.ai, שגייסה 16 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון Redpoint Ventures ■ החברה עוסקת בניתוח של שיחות מכירה באמצעות טכנולוגיה של בינה מלאכותית

חברת Chorus.ai / צילום : פיליפ בואזיז
חברת Chorus.ai / צילום : פיליפ בואזיז

שתי חברות סטארט-אפ מקומיות הודיעו היום (ג') על גיוסים בהיקף מצטבר של קרוב ל-20 מיליון דולר. הגיוס הגדול של היום שייך לחברת Chorus.ai אשר גייסה 16 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון Redpoint Ventures. החברה עוסקת בניתוח של שיחות מכירה באמצעות טכנולוגיה של בינה מלאכותית. בסבב הגיוס השתתפה גם Emergence Capital אשר מלווה את החברה מאז תחילת הדרך ואף השקיעה בה בעבר.

חברת Chorus.ai הוקמה בשנת 2015 על ידי רועי רענני, המכהן כמנכ"ל החברה וד"ר מיכה בריקסטון, נשיא ומנהל המחקר והפיתוח. מאז הקמתה גייסה החברה יותר מאשר 20 מיליון דולר - כולל הסכום שגויס בסבב הנוכחי. החברה מעסיקה כ-25 עובדים, בישראל ובסן פרנסיסקו.

תומאס טונגוז, שותף ברדפוינט ונצ'רס התייחס לסבב הגיוס ואמר כי "הקדשנו שנה תמימה לחקר השוק ואין לנו ספק היום ש-Chorus.ai היא המובילה בתחום. הטכנולוגיה הייחודית שלהם מאפשרת לתת משוב בזמן אמת למנהלים ולנציגי מכירות, להאיץ את ההכשרה, לכוונן את הביצועים ולהעצים את צוותי המכירות על מנת שיסגרו יותר עסקאות מדי יום".

רועי רענני, מייסד שותף ומנכ"ל Chorus.ai הוסיף כי "מחקרים מראים ששיעורי הזכייה במכירה גדלים ב-33% עם תוכנית הכשרה מתאימה, ולמרות זאת לרוב המנהלים אין זמן להאזין לשיחות מכירה ולשום חברה אין את היכולת להפיק לקחים מאלפי פגישות המתקיימות מדי רבעון. Chorus.ai מאפשרת לחברות לזהות מידית את הרגעים שמשפיעים על תוצאת המכירה ולהשתמש בהם לאימון מכירות בזמן אמת, לשיתופי פעולה וכדי לשחזר את מה שבאמת עובד".

ד"ר מיכה בריקסטון, מייסד שותף ומנהל הפיתוח של Chorus.ai הוסיף כי "יצירת הדור הבא של בינה מלאכותית בזמן אמת - כזו המקדמת ומשפרת את האופן שבו אנשי מכירות מנהלים שיחות עם לקוחות - היא לא רק אתגר מרתק אלא שליחות שתשפיע על הצלחתם של אנשי המכירות ועל חוויית הלקוח".

אבטחה במובייל

המגייסת השנייה של היום היא SecuredTouch, אשר גייסה 3.5 מיליון דולר. החברה מפתחת פתרונות הזדהות מבוססי התנהגות. את הסבב הובילה קרן RDC, והשתתפו בו הקרנות Wellborn Ventures, Eshbol Ventures ו-Swarth Group. החברה מעסיקה 15 עובדים.

כפי שניתן להסיק משמה, SecuredTouch עוסקת במגע מאובטח - ולמעשה מדובר בדרך שבה אנחנו נוגעים ומשתמשים בטלפון הנייד. החברה מנתחת שורה של פרמטרים אשר מאפיינים כל לקוח. היא בודקת בין השאר את עובי האצבע של הלקוח, עוצמת הלחיצה על המסך, זווית האחיזה של המכשיר ועוד. כאשר גורם עוין מנסה להשתמש בטלפון על מנת לבצע הונאה - החברה מזהה שהוא לא הבעלים של המכשיר וכך מונעת את ההתחזות. המוצר של החברה כבר מוטמע בארנק הדיגיטלי של לאומי קארד ונמצא בשלבי הטמעה בקרב מספר בנקים גדולים בעולם.

SecuredTouch נוסדה ב-2014 על ידי יאיר פינצי ורן שולקינד והשתתפה באקסלרטור Upwest Labs בעמק הסיליקון. עובדי החברה בארץ יעברו בקרוב למתחם הפינטק The Floor בבורסה בתל אביב.

יאיר פינצי, מנכ"ל החברה, התייחס לגיוס ואמר: "הסביבה העסקית בה פועלים אפליקציות בנקאיות ואתרי מסחר כיום היא דינמית וחדשנית, בעוד מערכות הזיהוי עליהן הן נסמכות הן מיושנות או סטטיות. סיסמאות נגנבות חדשות לבקרים ובעולם הדיגיטלי לא רחוק היום בו לא יהיו רלוונטיות בכלל".