DBSI השלימה מכירת מניות בדנאל בכרבע מיליארד שקל

חברת ההשקעות של ברק דותן ויוסי בן-שלום מכרה אתמול 16% ממניות דנאל לאלטשולר שחם וילין לפידות תמורת כ-115 מיליון שקל - תשואה של מאות אחוזים

עסקה עסקאות ידיים מיזוג לחיצת ידיים חתימת חוזה / צלם: פוטוס טו גו
עסקה עסקאות ידיים מיזוג לחיצת ידיים חתימת חוזה / צלם: פוטוס טו גו

חברת ההשקעות DBSI של ברק דותן ויוסי בן-שלום ממשיכה לבסס את מעמדה כאחת מיצרניות הערך הבולטות בשוק ההון המקומי. החברה הפרטית אינה נוטה לבצע אקזיטים מהירים; להפך: לרוב היא נשארת בחברות שבהן השקיעה במשך שנים ארוכות. "מנטליות של לקנות ולבנות", הגדיר זאת בן-שלום בראיון ל"גלובס" ב-2014.

הבוקר (ג') התברר כי DBSI ניצלה אמש את העלייה האחרונה במניות חברת כוח-האדם דנאל, ומכרה בעסקה מחוץ לבורסה 16% ממניותיה לבתי ההשקעות אלטשולר שחם וילין לפידות, במחיר של 150 שקל למניה, ובסך הכול סכום של 115.5 מיליון שקל. המכירה בוצעה במחיר הנמוך ב-6.7% ממחיר המניה בבורסה בסגירת המסחר אתמול.

עסקה זאת מצטרפת למכירה נוספת שביצעה DBSI בחודש שעבר, של 7% ממניות דנאל  לפי אותו מחיר למניה, ובהיקף של 47 מיליון שקל. את שתי ההפצות, כמו גם מכירות קודמות, ביצעה עבור DBSI חברת ברק קפיטל חיתום בניהולו של צביקה מנס. לאחר המכירות האחרונות נותרה DBSI עם החזקה של 4.1% בלבד בדנאל, שהפכה לחברה ללא גרעין שליטה, והיא רושמת תשואה של מאות אחוזים על ההשקעה בדנאל.

DBSI רכשה את השליטה בדנאל ביוני 2011, כששילמה לבעלת השליטה הקודמת, קרן KCPS, כ-115 מיליון שקל עבור 58.5% ממניות החברה. מחיר המניה שלפיו רכשה DBSI את השליטה היה כ-50 שקל למניה, מחיר ששיקף לדנאל שווי של קרוב ל-200 מיליון שקל. כיום, לאחר עלייה של יותר מ-600% בחמש השנים האחרונות, נסחרת מניית דנאל במחיר של 160 שקל, המשקף לחברה שווי של 777 מיליון שקל.

בנובמבר 2015 מכרה DBSI קרוב ל-11% ממניות דנאל תמורת כ-58 מיליון שקל, וירדה להחזקה של 32% בחברה. למכירה זו קדמו שני מימושים, שבוצעו ב-2013-2014, ושבהם מכרה מניות בכ-23 מיליון שקל. בסך הכול ביצעה DBSI בדנאל מימושים בהיקף מצטבר של כ-250 מיליון שקל בשנים האחרונות, ואלה מצטברים לדיבידנדים שקיבלה מהחברה הרווחית.

"אמון מלא של השוק והמוסדיים"

דנאל נוסדה ב-1976 והונפקה בבורסה של ת"א בשנת 1992. החברה מספקת שירותי כוח עזר בסיעוד, בעיקר לזכאי הביטוח הלאומי, וכן שירותי כוח-אדם (משאבי אנוש), ומפעילה מסגרות לאנשים עם צרכים מיוחדים. מהחברה נמסר היום כי היא מעסיקה 20 אלף עובדים, לרשותה 34 סניפי סיעוד, 21 סניפי משאבי אנוש, 40 מוסדות לבעלי צרכים מיוחדים בכ-120 מסגרות דיור ברחבי הארץ וכן 18 בתי ספר לחינוך מיוחד ובעלי לקויות למידה.

לדברי מנכ"ל דנאל, אילן ישראלי, "רכישת המניות משקפת את האמון המלא של שוק ההון והגופים המוסדיים, שמלווים את החברה זה שנים, ביכולותיה, בהישגיה ובעוצמתה של החברה. מתוך מחויבות לבעלי המניות בחברה נמשיך להוביל במקצועיות את תחומי הפעילות של החברה, לפתח אותם ולספק את השירות הטוב והמתקדם ביותר עבור המטופלים ולקוחות החברה". בשלושת הרבעונים הראשונים של 2016 הסתכמו הכנסותיה של דנאל ב-892 מיליון שקל, צמיחה של 11% לעומת התקופה המקבילה ב-2015, והרווח הנקי הגיע ל-44 מיליון שקל, עלייה של 5.5%.

DBSI היא חברת השקעות פרטית שהוקמה על-ידי בן-שלום ודותן. דותן הוא בנו של בועז דותן, אחר ממייסדי ענקית התוכנה אמדוקס. החברה הוקמה ב-2002, לאחר שבן-שלום פרש מתפקיד סמנכ"ל הכספים של קונצרן כור. כאמור, DBSI רכשה את השליטה בדנאל מידי קבוצת הפרייבט אקוויטי KCPS, שבעצמה רשמה תשואה נאה לאחר שרכשה את השליטה בחברה לפי שווי של כ-170 מיליון שקל בלבד בשנת 2008, מידי משפחת המייסדים, אדיר.

מלבד דנאל, האקזיט המשמעותי ביותר שביצעה החברה עד כה היה בחברת סימטרון, שמפתחת תוכנות לעיצוב מוצרים: ב-2013 מכרה את החזקתה בחברה (46%) ביותר מ-30 מיליון דולר, 11 שנים לאחר שנכנסה לחברה בהשקעה של 4.5 מיליון דולר בלבד. נוסף על כך, ביצעה החברה לאחרונה מספר מימושים חלקיים מוצלחים בחברות הפורטפוליו שלה - טלדור, כפרית וראדא.

מימושים בדנאל של  DBSI
 מימושים בדנאל של DBSI