לוזון עקף את בעלי המניות: אישר שכר המנכ"ל ארז תיק

תיק, שלשכרו התנגדו בעלי המניות, הודיע על הפחתת דמי הניהול שלו מ-200 ל-180 אלף שקל בחודש

ארז תיק / צילום:  איל יצהר
ארז תיק / צילום: איל יצהר

אחרי שעמוס לוזון נכשל באישור תנאי ההעסקה המפנקים של עו"ד ארז תיק, המנכ"ל שמינה לקבוצת לוזון   שבשליטתו, באסיפה הכללית של בעלי מניות החברה, הוא החליט לאשר אותם חרף ההתנגדות, באמצעות הדירקטוריון ובעזרת הסעיפים הרלוונטיים בחוק החברות.

בדירקטוריון קבוצת לוזון, שאישר גם את מדיניות התגמול החדשה של החברה כנגד החלטת בעלי המניות, הסבירו כי ההחלטות התקבלו "מכוח הסמכות הקבועה לו בחוק החברות, וכמי שהנו בעל היכרות מעמיקה עם עסקי החברה, אופן התנהלותה ותנאי השוק שעמם היא מתמודדת". לוזון ביקש לאשר לתיק תגמול מופלג בעלות של עד 4.1 מיליון שקל בשנה, כולל שכר חודשי של 200 אלף שקל בתוספת מע"מ.

בעדכון הנוכחי דיווחה החברה כי תיק העביר לה הודעת ויתור חד-צדדית, "שלפיה הוא נאות להפחית את דמי הניהול החודשיים שהוצעו לו", לסכום של 180 אלף שקל בחודש בתוספת מע"מ. נוסף על כך צפוי תיק ליהנות ממענק שנתי בתלות ברווחי החברה ומהקצאת אופציות בשווי של 2.4 מיליון שקל.

בדירקטוריון הסבירו בין היתר, כי הם התרשמו "מקרוב מיכולותיו ומכישוריו המקצועיים ומומחיותו", כי תיק "מביא עמו לתפקיד גם תכונות אופי חשובות וחיוניות למנכ"ל בחברה, כגון יחסי אנוש מעולים, יכולות הובלה הנהגה וקידום פרויקטים", וכי יש לו "ניסיון ניהולי ויזמי עתיר שנים בתחומי פעילותה של החברה".

עוד ציינו כי כהונתו של תיק "תוכל להביא גם לחיזוק המוניטין ותדמיתה של החברה, וזאת בהמשך למהפך החיובי המהותי שהוביל עמוס לוזון, החל ממועד כניסתו לחברה ומינויו כמנכ"ל", וכן כי "המבנה הניהולי בחברה צומצם והפך למנגנון יעיל ורזה... תוך היעדר התפשרות בנוגע לאיכותם של נושאי המשרה המכהנים".

באסיפת בעלי המניות שהתכנסה לפני שבוע לאישור תנאי העסקתו, התנגדו לה כ-90% מבעלי המניות שאינם בעלי עניין בהחלטה, המהווים כ-9% מבעלי מניות החברה - ובהם אדלטק של משפחת אדלסבורג (המחזיקה ב-7.5% ממניות לוזון), מיטב דש, אנליסט, אלומות ופסגות. לקראת האסיפה פרסמה חברת הייעוץ לגופים המוסדיים אנטרופי המלצה להתנגד לתנאי ההעסקה. משרדו של עו"ד תיק מלווה את עסקיו של עמוס לוזון כבר שנים רבות.