יותר מ-200 מיליון משתמשים: Facebook Lite הגיעה לישראל

את האפליקציה, גרסה קלה יותר של אפליקציית פייסבוק, פיתח מרכז המו"פ של פייסבוק בישראל ■  כיום ניתן להשתמש באפליקציה ביותר מ-50 שפות, והיא פופולרית במדינות רבות בהן הודו וברזיל

הרשת החברתית פייסבוק הודיעה היום (ד') כי Facebook Lite, גרסה קלה יותר של אפליקציית פייסבוק, הכפילה את מספר המשתמשים בתוך פחות מ-12 חודשים, וכיום יותר מ-200 מיליון אנשים ברחבי העולם עושים בה שימוש. 

כיום ניתן להשתמש באפליקציה ביותר מ-50 שפות, ובאופן לא מפתיע היא פופולרית במדינות רבות, בהן הודו, ברזיל, אינדונזיה, מקסיקו והפיליפינים. היום היא מושקת במדינות נוספות, בהן ישראל, איטליה, איחוד האמירויות ודרום קוריאה, וצפויות לה השקות במדינות נוספות.

אפליקציית Facebook Lite נועדה לספק חוויית שימוש מיטבית בפייסבוק, ולא רק במחשבים מהירים ומשוכללים: גם במכשירים פחות מתקדמים, על גבי רשתות אינטרנט איטיות או במקרים של חבילות גלישה מוגבלות. התוכנה משתמשת בפחות דאטה, ולכן מותקנת ונפתחת במהירות. ניתן להתקין אותה על גבי כל סוגי מכשירי האנדרואיד, והיא תומכת בכל סוגי הרשתות, לרבות 2G. 

את פיתוח האפליקציה מוביל מרכז המו"פ של פייסבוק בישראל, שמונה כיום יותר מ-100 עובדים. בשנה האחרונה צוות הפיתוח הישראלי, המונה כ-40 מהנדסים ומנהלי מוצר, שיפר אף יותר את ביצועי האפליקציה כך שהחוויה המתקבלת היא מהירה ויציבה יותר. כמו כן, הושם דגש על שיפור הנראות וממשק המשתמש, ועל פי ההבטחות, יוכלו המשתמשים להיכנס ולצאת בקלות לחשבון הפייסבוק שלהם, כאשר הם חולקים את מכשיר הסלולר שלהם עם אנשים נוספים. 

ג'ואי שמחון, מנהל מרכז המו"פ של פייסבוק בישראל, מסר כי "הכפלת מספר המשתמשים בתוך שנה הוא הישג אדיר עבור הצוות הישראלי, אשר מוביל פרויקט מרכזי זה. זוהי הזדמנות גם עבור מהנדסים צעירים וותיקים להשפיע על עשרות מיליוני אנשים בעולם, ולהמשיך להשפיע על אנשים נוספים ככל שהמוצר ימשיך ויתפוס תאוצה".

צח הדר, מנהל מוצר Facebook Lite הוסיף כי "האתגר של מהנדסים המעורבים בפיתוח הFacebook Lite הוא הרצון לספק חווייה עשירה, תוך התחשבות במגבלות של משתמשים, כמו חיבור מוגבל לאינטרנט, חבילות אינטרנט רזות או טלפונים סלולריים מדור ישן, שמהווים אמצעי תקשורת מרכזי עבור מיליוני אנשים בעולם. בין היתר, הצוות מעת לעת נפגש עם משתמשים, מתנסה ברשתות חלשות בשטח ובמכשירים חלשים כדי להבין באופן בלתי אמצעי את הצרכים של אנשים".