גרסת שרה נתניהו בפרשת המתנות: "מילצ'ן קרא לי סיסטר"

במהדורת "שישי" בערוץ 10 דווח כי בעדותה במשטרה טענה רעיית רה"מ: "ביבי לא ידע על כך שהייתי מקבלת יין ממילצ'ן, הוא ראש הממשלה, זה לא היה במודעות שלו" ■ לדבריה, "המחירים של היין היו זולים, ושרשרת מותר לתת בין חברים"

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, טענה בעדותה במסגרת חקירת פרשת המתנות כי איש העסקים ארנון מילצ'ן נהג לכנות אותה "סיסטר" (אחות). על-פי דיווח שפורסם הערב (ו') בחדשות 10, בגרסתה במשטרה טענה נתניהו כי "ביבי באמת לא ידע על כך שהייתי מקבלת יין ממילצ'ן. הוא ראש ממשלה, איש עסוק מאוד, חזר הביתה וראה יין על השולחן ולא שאל שאלות. זה בכלל לא היה במודעות שלו".

עוד אמרה נתניהו בעדותה כי "המחירים של היין זולים. אני לא שותה שמפניות יקרות".

על הטענות כי קיבלה במתנה ממילצ'ן תכשיטים בשווי כ-10,000 שקל, אמרה נתניהו כי "זוהי שרשרת חרוזים בשווי של 200-300 דולר. בטח לא בסכומים שאתם מדברים עליהם. זוהי שרשרת שמותר לתת בין חברים".

ואולם, מעדותה של א', שהייתה עוזרתו האישית של מילצ'ן עד לפני עשור, עלתה תמונה שונה. בתמלילי עדותה, שפורסמו גם הם הערב בחדשות 10, נכתב כי "מילצ'ן גר במלון הילטון. הוא ביקש ממני ומחברתו אמנדה לקנות מתנת יום הולדת לשרה. ירדנו לחנות ה. שטרן ובחרנו מחרוזת עם אבני-חן צבעוניות, אך לא קנינו את הצמיד התואם".

לדבריה, "ארנון אמר לנו שביבי ביקש ממנו גם את הצמיד. הכול עלה יחד בערך 9,000 דולר. שילמתי בכרטיס האשראי האישי שלי וקיבלתי החזר, אין לי קבלות. לא יודעת אם במשרד של מילצ'ן יש קבלות, אך בחנות בוודאי יש".

ראש הממשלה בנימין נתניהו טען בחקירתו כי הסיגרים שקיבל מאיש העסקים ארנון מילצ'ן נרכשו בכסף מזומן שקיבל מאחד מקרובי משפחתו - כך דווח אתמול ב"הארץ". לפי הדיווח, נתניהו דחה את הטענות כי הוא קיבל אספקה קבועה במשך שנים של סיגרים יקרים בעלות מצטברת של מאות אלפי שקלים, ואמר כי הוא ביקש מאנשי לשכתו לרכוש אותם, ולאחר מכן הוא החזיר להם את הכסף במזומן.

 

בבסיסו של תיק 1000 עומד החשד כי איש העסקים ארנון מילצ'ן סיפק לנתניהו ולרעייתו סיגרים ושמפניות בשווי מאות אלפי שקלים במשך שנים ובהתאם לבקשות ספציפיות. במסגרת החקירה נגבתה גם עדותה של העוזרת של המיליארדר וכן של שתי עובדות הנציגות שלו בישראל. לוואלה! NEWS נודע כי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) גבו את אחת העדויות ממילצ'ן בלוס אנג'לס.

עדויותיהן של העוזרת של מילצ'ן ושתי העובדות הנוספות סיפקו מידע מפורש על מנגנון בקשת המתנות לכאורה של משפחת נתניהו. על-פי ההערכה, העדות של העוזרת, אותה הגדירו במשטרה "דרמטית", הפלילה את נתניהו בחשד לביצוע עבירות הפרת אמונים ומירמה. להערכת גורמים המקורבים לחקירה, לפי עדות העוזרת, מסתמן כי היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לא יוכל לסגור את התיק נגד ראש הממשלה.