מידאה הסינית רוכשת שליטה בסרווטרוניקס ב-170 מ' ד'

(עדכון) - מכירת סרווטרוניקס מסדרת אקזיט לבת של סטף ורטהיימר, רות, שתקבל 56 מיליון דולר

רובוטים בסין / צילום: רויטרס
רובוטים בסין / צילום: רויטרס

הענקית הסינית מידאה (Midea) רוכשת את השליטה בחברת סרווטרוניקס מערכות הנע (Servotronix Motion Control) מפתח תקווה לפי שווי של 170 מיליון דולר - כך דיווחה בסוף השבוע החברה הישראלית שייסד ומנהל ד"ר אילן כהן.

מידאה נחשבת לענקית מוצרי חשמל ביתיים, מערכות למיזוג אוויר, רובוטיקה ומערכות אוטומציה. החברה נסחרת בבורסת שנזן לפי שווי של 28 מיליארד דולר.

כאמור, החברה הסינית לא רוכשת את כל החברה הישראלית אלא רק גרעין שליטה ללא הזרמת הון חדש. זה אומר שבעלי המניות הגדולים בסרווטרוניקס עושים אקזיט אחרי שלושה עשורים של פעילות. לפי רשם החברות, בעלת המניות הגדולה בחברה היא רות ורטהיימר, בתו של סטף ורטהיימר, לה יש שליש מהון המניות. ורטהיימר תמכור את כל מניותיה בחברה ולכן היא תקבל במזומן 56 מיליון דולר. יתר המניות מוחזקות על ידי מנהלי ועובדי החברה, בראשם המייסד והמנכ"ל, אילן כהן. ההחזקה של כהן שווה 26 מיליון דולר (100 מיליון שקל), והוא צפוי למכור לפחות חלק ממנה.

סרווטרוניקס, שנוסדה בשנת 1987, פעילה בעשרות מדינות ברחבי העולם בתחומי הפיתוח והשיווק של מערכות בקרת הנע ואוטומציה מתקדמות. בנוסף היא מחזיקה במספר חברות בנות בישראל, בגרמניה ובסין. מהחברה נמסר כי גם לאחר רכישת השליטה בה היא תמשיך להפעיל את המטה שלה מפתח תקווה - לצד העמקת שיתוף הפעולה האסטרטגי עם מידאה.

עוד נמסר כי מרכז הפיתוח של החברה הישראלית ימשיך לרכז את פעילותה בעולם, הכוללת שיווק ומכירות: "שוק האוטומציה העולמי שבו אנחנו פועלים הוא עתיר ביצועים ונמצא בצמיחה אדירה", אמר המייסד, הנשיא והמנכ"ל של סרווטרוניקס, ד"ר אילן כהן. הוא הוסיף כי "אנחנו נמצאים בחוד החנית הטכנולוגית בתחום - והעובדה שאנחנו משלבים תוכנה עם חומרה מאפשרת לנו להציע אותם במחירים תחרותיים. נתונים אלו מיצבו את סרווטרוניקס כחברה שמחוזרת מצד גורמים רבים".

היו"ר והמנכ"ל של מידאה, פול פאנג, מסר בהתייחס לעסקה כי "שיתוף הפעולה עם סרווטרוניקס משלים עבור מידאה אבן דרך נוספת במעורבותה בתחום האוטומציה. אנחנו מאמינים שהיכולות הטכנולוגיות והחדשנות של סרווטרוניקס בתחום זה ייצרו סינרגיה משמעותית בפעילות שתי החברות - תוך ניצול הזדמנויות מבטיחות בעתיד ואף פיתוח מוצרים חדשניים".

סרווטרוניקס מעסיקה מעל 200 עובדים, רובם בישראל. מידאה מעסיקה, יחד עם חברות בת, כ-130,000 עובדים בכל העולם. היא מגלגלת מחזור שנתי בהיקף של כ-20 מיליארד דולר.

את סרווטרוניקס יצגו בעסקה עו"ד חנה ינובסקי ועו"ד רון ליהמן ואת מידאה יצגו טל אליאסף וענת איגנר.