מעורים בחקירת נתניהו: "גרסתו לא מסתדרת עם העדויות"

גורמים המעורים בחקירת "פרשת המתנות" אומרים כי גרסת רה"מ - שלפיה לא ידע על בקבוקי השמפניה שהועברו לכאורה לרעייתו, ואת רוב הסיגרים רכש במזומן - אינה מסתדרת עם העדויות

בנימין ושרה נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין ושרה נתניהו / צילום: רויטרס

גורמים המעורים בחקירת תיק 1000 ("פרשת המתנות"), שבמסגרתה נחקר ראש הממשלה בנימין נתניהו, אומרים כי "גרסתו אינה מתיישבת עם חומרי החקירה והעדויות".

על-פי הגורמים, גרסתו של נתניהו - שלפיה הוא לא ידע על בקבוקי השמפניה שהועברו לכאורה לרעייתו שרה, ואת רוב הסיגרים רכש במזומן קיבל מ"קרוב משפחה" - אינה מסתדרת עם העדויות שמסר איש העסקים ארנון מילצ'ן יחד עם העוזרת האישית שלו ואנשים מטעמו.

עוד נמסר כי במסגרת העדויות שנמסרו סופקו למשטרה קבלות והוכחות מוצקות על האופן שבו הועברו באופן מסודר ושיטתי לכאורה בקבוקי האלכוהול, הסיגרים והתכשיטים.

גורם המקורב לראש הממשלה מסר בתגובה: "'גורמים עלומים' במשטרה מתדרכים כבר למעלה מחודש על כך שיומלץ להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בעניין המתנות. זה לא חדש. כך קרה גם בעבר, בתיק חברון ובתיק עמדי: התחילו בכותרות מפוצצות ובהמלצה של המשטרה להעמדה לדין - וגמרו בלא כלום. כך יהיה גם הפעם".

אמש פרסם משה נוסבאום כי במשטרה מעריכים כי החקירה ב"תיק 1000" תסתיים בתוך 4-6 שבועות, וכי ההחלטה שמתגבשת במשטרה היא להמליץ להעמיד לדין את ראש הממשלה נתניהו.

בשלב הזה ישנן שתי אופציות: האחת, שהמלצת המשטרה תכלול שתי עבירות - קבלת טובות הנאה בהקשר של קבלת שוחד, ומירמה והפרת אמונים. במקרה השני, ההמלצה תכוון לעבירה המופחתת בלבד של מירמה והפרת אמונים.

במשטרה כבר הוחלט שתהיה הפרדה בין תיק 1000 לתיקים האחרים. ברגע שתסתיים החקירה בפרשת המתנות, התיק יועבר לפרקליטות בלי שום קשר לחקירות האחרות. ראש הממשלה יידרש לפחות לעוד חקירה אחת בתיק, אך ההערכה היא שכנראה אפילו יותר.

 

במקביל פורסם מוקדם יותר השבוע בחדשות 2 כי לא יהיה מנוס מהפיכת הבדיקה בפרשת כלי השייט, "תיק 3000", לחקירה פלילית מלאה. אלא שמתברר כי המעבר לחקירה לא יקרה בימים הקרובים וגם לא בשבוע הבא. לצד זאת, נכון להיום ראש הממשלה נתניהו אינו מוגדר כחשוד במעורבות פלילית בתיק הזה.

גורמים המעורבים בחקירה תוהים מדוע היה חשוב לאנשי היועמ"ש מנדלבליט להרגיע דווקא במועד הזה את נתניהו, ולשגר בכיוונו את המסר שלפיו הוא אינו מעורב בתיק. בהקשר הזה, אחד הגורמים טוען כי אולי התגובות הבוטות שיוצאות מלשכת ראש הממשלה עושות את שלהן ומשפיעות.