לצורך הנגשה: בנה"פ יציע לעסקים קטנים אשראי בתנאים מועדפים

יעמיד לעסקים קטנים אשראי של עד 50 אלף שקל למטרות הנגשת בית העסק ■ מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו: "זו סוגיה אנושית-חברתית"

בנק הפועלים מסייע לעסקים קטנים להנגיש את בית העסק לאנשים עם מוגבלות: הבנק מציע אשראי של עד 50 אלף שקל בתנאים מועדפים לצורך הנגשת בית העסק, כך שבעל העסק יוכל לעמוד בדרישות החוק המחייבות עסקים להנגיש את המבנים והשירותים הניתנים בהם.

לדברי מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו, "עסק שיהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות, ירוויח פעמיים. ראשית, הוא יוכל להרחיב את קהל הלקוחות שלו; ושנית, הוא יתרום בכך לחברה שוויונית וצודקת יותר בישראל. בנק הפועלים רואה בנושא הנגישות בראש ובראשונה סוגיה אנושית-חברתית, ואנו מאמינים כי מחובתנו לסייע לבעלי עסקים לעמוד בדרישות להנגשת עסקיהם, ובכך לסייע לאוכלוסייה רחבה של אנשים עם מוגבלות בישראל".

האשראי המוצע הוא עד סכום של 50 אלף שקל, לתקופה של עד 60 חודש, עם אפשרות לדחות את החזר תשלומי הקרן (גרייס) עד 3 חודשים. שיעור הריבית: פריים + 1.5% ללקוחות בנק הפועלים (או פרייים + 1.75% ללקוחות שאר הבנקים).

המהלך של בנק הפועלים לקידום הנגשת עסקים מתבצע תוך שיתוף-פעולה עם עמותת נגישות ישראל. יובל וגנר מייסד עמותת נגישות ישראל, מסר: "עמותת נגישות ישראל גאה להיות שותפה לבנק הפועלים במהלך לקידום המודעות וההנגשה בפועל של עסקים קטנים ובינוניים. אנחנו מאמינים כי 'ארגז כלי הנגישות' שהבנק והעמותה פיתחו לעסקים, סט של כלים כגון חומרי הסברה, הדרכה ובמיוחד קרן ייעודית לסיוע במימון ההשקעה בהנגשה. השקעה בנגישות מהווה WIN-WIN הן לקידום הנגישות לאנשים עם מוגבלויות והן לרווחיות העסקים. העמותה מזמינה את העסקים לעשות שימוש בארגז כלי הנגישות, כי עסק נגיש שווה לעסק מרוויח".