עסקת אלקטרה צריכה-גולן טלקום תידרש לאישור ועדת הריכוזיות

אלקו נכנסה בדצמבר האחרון לרשימת התאגידים הריאליים המשמעותיים, ולפי חוק הריכוזיות רשות ההגבלים נדרשת להיוועץ בוועדה, ומשרד התקשורת חייב להיוועץ ברשות ההגבלים לפני שיאשרו את העסקה

עסקת אלקטרה צריכה-גולן טלקום תידרש לאישור הוועדה לצמצום הריכוזיות, וזאת לאחר שבדצמבר האחרון קבוצת אלקו, החברה האם של אלקטרה צריכה, נכנסה לרשימת התאגידים הריאליים המשמעותיים בשל מחזור המכירות שעלה בשנת 2015 על 6 מיליארד שקל.

הצורך לקבל אישור מהוועדה לצמצום הריכוזיות לא צפוי להוות מכשול להשלמת העסקה, אך עדיין הצדדים יידרשו לאישורה.

המשמעות של הופעת חברה ברשימת הגורמים הריכוזיים היא שמתן רישיונות או זכיונות בתשתיות חיוניות, או הפרטה של חברות ממשלתיות על-ידי המדינה, לגורמים המנויים ברשימות, מחייבים את הרגולטור להיוועץ עם הוועדה לצמצום הריכוזיות לגבי ההשלכות של ההקצאה על הריכוזיות הכלל משקית.

לפיכך, משרד התקשורת שהוא הגורם המאסדר בשוק התקשורת, יהיה חייב להיוועץ ברשות ההגבלים העסקיים לפני שהוא מאשר את עסקת הרכישה.

כמו בפעם הקודמת כאשר הרשות התנגדה לעסקת הרכישה לפיה סלקום תרכוש את גולן, משרד התקשורת "התיישר" עם עמדת הרשות למרות שמנכ"ל המשרד סבר שהעסקה עשויה להיות טובה לשוק התקשורת. בסוף המשרד הוציא חוות דעת השוללת את אישור העסקה.

עמדת הרשות אם כן, הופכת להיות העמדה שלפיה מתיישרים משרדי הממשלה ויש בכך כדי לייתר במידה מסוימת את עמדתם המקצועית.