נחשף הדור הבא של האיביזה: מהמכוניות הפופולריות בארץ

חדש על הכביש: סיאט חושפת לראשונה כיצד יראה הדור הבא של אחד הדגמים הפופולריים והאהובים ביותר בישראל - האיביזה ■ כולל עיצוב חדש ומרחב גדול משמעותית מהדגם היוצא, הוא צפוי לנחות בארץ לקראת סוף השנה

לא רגע אחד מוקדם מדי, 8 שנים לאחר הצגת הדור הרביעי של איביזה, סיאט תשיק את הסופר מיני החשובה שלהם בתערוכת הרכב של ז'נבה שתיפתח בעוד כחודש, אך לא יכלו לחכות לפתיחת דלתות רשמית וכבר עכשיו ערכו מעין טרום השקה למכונית החשובה עבורם.

הדור החמישי של איביזה מבוסס על ה-אם.קיו.בי, הפלטפורמה המודולרית החדשה של בעלת הבית, פולקסווגן. בסיאט אומרים כי ממדי הגובה והאורך כמעט ולא השתנו, אך מתגאים כי בסיס הגלגלים של הדור החדש התארך ב-9 סנטימטרים וחצי, והמכונית רחבה יותר בכמעט 9 סנטימטרים. מה שאומר בפשטות כי תא הנוסעים של איביזה החדשה יציע מרחב נדיב יותר מבעבר, עם תא מטען נדיב לא פחות, שנפחו 355 ליטרים, שיפור של 63 ליטרים לעומת הדור היוצא.

איביזה החדשה תציע בחירה בין 2 מנועי טורבו בנזין, 3 צילינדרים בנפח ליטר בודד, 4 צילינדרים בנפח ליטר וחצי, או מנוע טורבו דיזל בנפח ליטר נקודה שש, בהספקים שנעים בין 80 ל-150 כוחות סוס.

בגזרת תיבות ההילוכים תציע סיאט תיבת חמישה הילוכים ידנית למנועים בעלי ההספק הנמוך, שישה לאלו החזקים, כמו גם את תיבת שבעת ההילוכים הרובוטית, הדי.אס.ג'י המוכר של הקונצרן. איביזה תגיע לאולמות התצוגה באירופה לקראת הקיץ, אצלנו היא אמורה לנחות מעט לאחר מכן, ברבעון האחרון של שנה זו.