קולפלנט תבצע הנפקה מקוצצת בת"א במקום בארה"ב

תכננה לגייס 25 מיליון דולר בנאסד"ק וצפויה לגייס עתה 20 מיליון שקל בדיסקאונט של 11% על מחיר המניה ■ ביוטיים גייסה 17.5 מיליון דולר

חברת קולפלנט, המפתחת תרופות ותכשירים רפואיים המבוססים על קולגן אנושי המופק בעלי טבק מהונדסים גנטית, הודיעה היום (א') על ביטול הנפקתה בנאסד"ק ונכנסה מיידית לתהליך של הנפקה בתל-אביב.

קולפלנט  קיוותה לגייס בנאסד"ק 25 מיליון דולר, ובסופו של דבר היא צפויה לגייס בתל-אביב 20 מיליון שקל בלבד. מחיר ADS של קולפלנט (איגרת מעקב אחרי מניה הנסחרת בבורסה זרה), היה אמור להיות 6.23 דולרים בהנפקה, כלומר פרמיה של 9% מעל מחיר השוק של החברה בארה"ב בסוף השבוע, ששיקף לה שווי של 9.5 מיליון דולר בלבד.

בהנפקה בתל-אביב הוצעה מניה ב-34 אגורות, דיסקאונט של 11% על מחיר המניה הבוקר (שעלה 14% ביום חמישי בציפייה להנפקה בנאסד"ק). בשקלול ערכן הכלכלי של המניות מדובר בדיסקאונט של 24% על מחיר המניה הבוקר. בשעה זו נופלת מניית החברה ב-13%, והחברה נסחרת לפי שווי של 35 מיליון שקל. מתחילת השנה איבדה החברה 75% מערכה, בין היתר על רקע התוכנית להנפקה גדולה. מניות קולפלנט ימשיכו להיסחר בארה"ב במניית מעקב מסוג ADS ברמה 1 (סחירות מוגבלת לחברות שטרם עברו הנפקה בארה"ב).

חתמי ההנפקה המתוכננת בארה"ב שלא יצאה לפועל היו לנדנברג ורות' קפיטל. החתמים של ההנפקה הישראלית הם איפקס הנפקות ורוסריו קפיטל.

עוד הודיעה קולפלנט היום על הזמנה ראשונה שקיבלה משותפתה באירופה, חברת Arthrex, בהיקף של 100 אלף אירו. ארטרקס, חברת רפואת ספורט מובילה, משווקת באירופה את המוצר של קולפלנט לטיפול בדלקת גידים, שאושר לשיווק השנה. תנאי ההסכם לא נחשפו.

לחברה מוצר נוסף, לאיחוי חוליות בעמוד השדרה, שאותו היא מפתחת יחד עם חברת Bioventus, אולם עדיין לא נחתם רכיב ההסכם הקשור בשיווק המוצר על-ידי ביוונטוס, והחברה מסרה כי עקב התמשכות המו"מ, אין ודאות כי הסכם שיווק אכן ייחתם.

עבור חברה הנכנסת לשלב שיווק מוצריה, גם אם הם משווקים בפועל על-ידי גורם אחר, ההבדל בין 25 מיליון דולר בקופה לבין 20 מיליון שקל הוא משמעותי. החברה מסרה בתשקיף להנפקה כי הסכום בקופתה לאחר ההנפקה יספיק לה לשנה נוספת.

בתוך כך, חברת ביוטיים , חברת החזקות בתחום תאי הגזע, שהייתה אחת מחברות הביומד האמריקאיות שהנפיקו בתל-אביב בסוף 2015, ביצעה הנפקה נוספת וגייסה 17.5 מיליון דולר. מחיר המניה בהנפקה מהווה דיסקאונט של 7% על מחיר המניה בבוקר, והיום בשעות הצהריים ירדה מניית החברה בכ-4% בתל-אביב. חתמי ההנפקה הם ריימונד ג'יימס, לנדנבורג תלמן, צ'רדן ולייף סיי קפיטל.

ביוטיים נחשבת למוצלחת מבין החברות האמריקאיות שהצטרפו לתל-אביב. בשנה האחרונה עלתה מניית החברה ב-35%. מאז תחילת המסחר בתל-אביב ירדה ב-23%. שוויה עומד היום על 1.1 מיליארד שקל.