דני מגן מכר מניותיו בסוהו נדל"ן ב-4.2 מיליון שקל

השלמת מיזוג הלמן אלדובי לתוך סוהו, והפיכתה לבית השקעות, נקבעה כתנאי להשלמת המכירה

דני מגן / צילום: אתר החברה
דני מגן / צילום: אתר החברה

לקראת עסקה שתכניס לשלד הבורסאי סוהו נדל"ן את פעילות בית ההשקעות הלמן אלדובי, חתם בעל העניין בסוהו, דני מגן, על הסכם למכירת כל החזקותיו בה, 10.4%, בתמורה לכ-4.25 מיליון שקל.

מגן, בעלי בית ההשקעות הקטן "טופ אלפא", מכר ככל הידוע את החזקותיו בסוהו נדל"ן לגוף פיננסי, לאחר שנכנס להשקעה בחברה לפני שנים אחדות, עוד קודם שהשליטה בה עברה לידי ערן מיטל, המשמש כמנכ"ל החברה כיום. במכירת המניות הוא מממש רווח נאה. המניות שמכר מגן יזכו את הרוכש בכ-3% ממניות הלמן אלדובי, לכשיושלם מיזוג בית ההשקעות לתוך סוהו. השלמת המיזוג נקבעה כתנאי מתלה להשלמת עסקת מכירת המניות.

אסיפת בעלי המניות של סוהו לאישור המיזוג שתוכננה להיום, ה-12 בפברואר, נדחתה ל-20 בחודש, בשל רקע פניית רשות ני"ע, שדורשת פרסום דוח מתקן על תביעה שהוגשה כנגד הלמן אלדובי. בסביבת החברה מציינים כי "אסיפת בעלי המניות נדחתה לשבוע הבא, בשל הצורך לבצע כמה תיקונים טכניים לקראת אישור העסקה".

66% ממניות סוהו: להלמן אלדובי

הלמן אלדובי הוקם בשנת 1995 ומאז צמח גם הודות לרכישות ומיזוגים - בראשם המיזוג עם הדס ארזים, אך הוא אינו נמנה עם אריות השוק. עיקר הנכסים של בית ההשקעות הם בתחומי הפנסיה והגמל וההשתלמות. הלמן אלדובי יקבל לידיו 65.9% ממניות סוהו, כשמייסדי בית ההשקעות - אורי אלדובי ורוני הלמן, יקבלו עוד 1.7% כל אחד. בעלי המניות האחרים בהלמן אלדובי הם דורה ודוד יזרעאל, אייזיק סיטון ופיטר פרידמן. ערן מיטל, בעבר מנכ"ל דלק נדל"ן, וחנניה אסיאג, בעלי השליטה הנוכחיים בסוהו - יחזיקו כל אחד בכ-4.5% ממניות בית ההשקעות הציבורי. אגב, כחלק מהעסקה מיטל ואסיאג יקבלו בנוסף, בשלבים, גם סך כולל של כ-3.5 מיליון שקל.

בסוף ההליך ישונה שם החברה הציבורית מסוהו נדל"ן להלמן אלדובי בית השקעות, שיצטרף להיסחר בתל אביב. אורי אלדובי יכהן כיו"ר הלמן אלדובי הציבורי, ורמי דרור, מנכ"ל הלמן אלדובי, יכהן כמנכ"ל החברה הציבורית.