i24news של פטריק דרהי יחל מחר את שידוריו בארה"ב

ערוץ החדשות הבינלאומי שבסיסו בישראל פרסם היום את שמות העיתונאים שיובילו את שידוריו בארה"ב ■ המנכ"ל פרנק מלול: "נציע צורה חדשה וייחודית של שידורי חדשות לשוק האמריקאי"

פטריק דרהי / צילום: איל יצהר
פטריק דרהי / צילום: איל יצהר

ערוץ i24news יחל מחר (ב') בשידוריו בארה"ב, והיום פורסמו בהודעה מטעמו שמות העיתונאים הבולטים שיעמדו בחזית המהלך. על פי הודעת הערוץ, שני המגישים המרכזיים, שמוגדרים גם כעורכים ראשיים של התוכניות שלהם, הם דיוויד שוסטר ומישל מקורי. שוסטר, כך נמסר, שימש כמגיש חדשות בערוץ אל-ג'זירה אמריקה, ולפני כן הנחה תוכניות אישיות ברשת MSNBC. מקורי מגיעה מ-CCTV אמריקה (ששייכת לרשת הטלוויזיה של ממשלת סין) לפני כן הנחתה תוכניות בבלומברג TV וב-CNN.

מהערוץ נמסר כי לוח המשדרים של i24News בארה"ב יכלול תוכניות חדשות וראיונות, וכי הערוץ "יספק תוכן מאולפניו בעיר ניו יורק, וושינגטון די.סי., תל אביב ופריס".

i24news משדר מישראל מאז יולי 2013 בשלוש שפות, אנגלית צרפתית וערבית. לערוץ יש גם אולפנים בפריס, וכאמור החל ממחר הוא יחל לשדר גם מאולפניו בארה"ב. הערוץ שנמצא בבעלות חברת אלטיס של פטריק דרהי - שהוא גם בעל השליטה בהוט - לא יכול כרגע לשדר לצופים בישראל בשל מגבלות רגולטוריות.

על כוונתו של הערוץ להתחיל לשדר בארה"ב דווח ב"גלובס" כבר באוגוסט האחרון, כשבמהלך ראיון עם המנכ"ל, פרנק מלול, הוא סיפר כי בערוץ חתמו על הסכם עם שתי רשתות כבלים גדולות במדינה, כייבל ויז'ן וסאדנלינק (שתיהן שייכות לתאגיד התקשורת אלטיס של דרהי), שדרכן יועברו השידורים שלו באנגלית בארה"ב לעד 4 מיליון צופים. "זה צעד ענק", אמר אז מלול, ו"יש לו גם משמעות עסקית כי אנחנו כמובן מקבלים תשלום מהרשתות האלה, ונוצר פוטנציאל גדול למכירת פרסומות".

היום מסר מלול: "גיבשנו ב- i24Newsצוות יוצא דופן של עיתונאים עטורי פרסים עם עשרות שנות ניסיון בינלאומי ומקומי. הפורום האיכותי הזה מאפשר לנו להציע צורה חדשה וייחודית של שידורי חדשות לשוק האמריקאי. אנו נרגשים לקראת החזון המתגשם מול עינינו".