משפחתית או קרוסאובר: זה מה שמחכה לנו השנה בשוק הרכב

האם רכבי הפנאי הבינוניים ימשיכו להיחטף כמו לחמניות חמות? ומה צפוי בגזרת המשפחתיות? אחרי שנת שיא במכירות כלי רכב חדשים בישראל, דובי בן גדליהו מנתח את המגמות שעשויות להשפיע על שוק הרכב ב-2017

רכבים חדשים, אולם תצוגה / צילום: תמר מצפי
רכבים חדשים, אולם תצוגה / צילום: תמר מצפי

במוסף הרכב של גלובס שיצא בשבוע החולף, ניתח דובי בן גדליהו את נתוני המכירות של כלי הרכב בשנה החולפת, וצפה את המגמות שעשויות להשפיע על שוק הרכב השנה. בפועל, התמקדה הצמיחה של שוק הרכב בשנה החולפת בפלחי שוק מסוימים, בעוד שאחרים רשמו קיפאון ואפילו נסיגה מסוימת בנתח היחסי מהשוק הצומח.

דוגמא טובה לכך היא הנסיגה בחלקן היחסי של מכוניות המיני, פלח השוק שנהנה מהטבת המס הירוק, הטבה שככל הנראה מיצתה את עצמה. פלח המכוניות המשפחתיות ממשיך גם הוא להישחק, הוא אמנם מכר במספרים דומים למדי לשנת 2015, אך בהתחשב בעלייה המאסיבית של כלל השוק, מדובר בהמשך מגמת הירידה הריאלית. תופעה זו נובעת מנהירה של לקוחות פרטיים ומוסדיים כאחד אל עבר רכבי הפנאי, במיוחד אלו בגודל בינוני, פלח שוק שרשם צמיחה מדהימה של 65% לעומת השנה שלפניה.

ומה תהיה הפופולריות של רכבי הפנאי הבינוניים בשנת 2017? בן גדליהו מעריך כי פלח זה יציג נסיגה או יציבות בנתוני המכירות, וזה כשלעצמו ישליך על נתוני המכירות של כלל שוק הרכב הישראלי, שיחווה נסיגה קלה או שמירה על מספרי מכירות דומים לאלו של השנה שעברה. עוד על הניתוח המפורט של דובי, יחד עם סקירות נוספות וכתבות מעניינות רבות, במוסף הרכב של גלובס.