הושלמה עסקת מחסני להב: תירכש ע"י פרש מרקט ב-85 מ' ש'

הסכם העקרונות נחתם בחודש נובמבר האחרון, והיום הושלמה העסקה הכוללת את 14 הסניפים של מחסני להב ■ העסקה אושרה ע"י הממונה על ההגבלים העסקיים

מחסני להב לוגו
מחסני להב לוגו

הושלמה עסקת רכישת רשת מחסני להב: רשת פרש מרקט רוכשת את מחסני להב תמורת 85 מיליון שקל. העסקה אושרה על-ידי הממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין.

הסכם העקרונות נחתם בין הצדדים בחודש נובמבר האחרון, והיום (ב') הושלמה העסקה הכוללת את 14 הסניפים של מחסני להב.

רשת פרש מרקט, שנמצאת בבעלות האחים יוסי ושלומי אמיר (אמרי), הוקמה בשנת 1995, וכיום היא מונה 19 סניפים בפריסה ארצית. סניפים אלה פועלים במתכונת של סניפים עירוניים המשתרעים על שטח של 700-1,400 מ"ר. מאז שנת 2004 נמצאת הרשת בבעלות האחים אמיר, כשאת סניפי הרשת הם רכשו לאורך זמן בכמה עסקאות. את דרכם העסקית החלו האחים במסעדה מזרחית בחיפה בשם "מסעדת אופיר".

רשת מחסני להב מונה כיום 14 סניפים, הממוקמים בין היתר בחולון, אשדוד, יבנה, נתניה, רמת-אביב, חיפה ונצרת. רוב הסניפים ממוקמים במוקדים המוגדרים תחרותיים, 11 סניפים הם סניפים עירוניים בהגדרתם, ושלושה הם סניפים גדולים שפונים לשוק הדיסקאונט ומתחרים בזירה הזו, שלפרש מרקט תהווה אתגר מעניין, בהנחה שהיא תשאיר את הסניפים במתווה הקיים.

היקף העסקה עומד על כ-6 מיליון שקל לכל סניף (כולל מלאי) ובסך-הכול בסכום כולל של כ-85 מיליון שקל.

ההערכות הן כי פרש מרקט, לפחות בטווח הזמן הקרוב, תשאיר את מחסני להב תחת המיתוג והשם הנוכחי שלה, ובשלב הבא ייתכן כי סניפים אלה יוסבו למותג פרש מרקט.

רשת מחסני להב, המונה כ-1,000 עובדים, הוקמה על-ידי אלי להב, וכיום היא נמצאת בבעלות חברת האוטובוסים דן, שרכשה את מחסני להב בשנת 2010. לפני שנה נכנס לתפקיד מנכ"ל הרשת עידו מור, מי ששימש בעבר כמנכ"ל רשת AM:PM, במטרה להכשיר את הרשת למצב של מכירה.

בשנה האחרונה עברו הסניפים תהליך של השבחה בזווית הרווחיות והיעילות התפעולית - כאמור במטרה לייצר קרקע לעסקת מכירה, אחרי שחברת דן החליטה לצאת מתחום הקמעונאות ולהתמקד בעסקי התחבורה והנדל"ן, לרבות הרכבת הקלה.

לאחרונה השיקה מחסני להב אתר אינטרנט מכירתי לקניות אונליין עם הפצה ליישובים באזור השרון בעיקר, אולם מדובר בפעילות זניחה ביחס לפעילות של הרשת בסניפים, פעילות המוערכת במחזור של כחצי מיליארד שקל בשנה - היקפים דומים לאלה שמגלגלת רשת פרש מרקט. מור עצמו לא ימשיך בתפקיד לאחר הרכישה.

רשת פרש מרקט מונה 19 סניפים ביישובים שונים ברחבי הארץ, בהם בהרצליה, גליל ים, רעננה, יהוד ועוד. לאחרונה פרסמה הרשת כי היא מחפשת קופאיות לסניפיה באזור המרכז. אם היא תשאיר את כל הסניפים של מחסני להב, מספר הסניפים שלה יעמוד על 33 - מה שיעמיק את דריסת הרגל שלה בענף וירחיב את הפריסה הארצית שלה לישובים נוספים.

פרש מרקט היא חברה משפחתית המנוהלת על-ידי בני משפחת אמיר - בדומה אגב להתנהלות רבות מהשחקניות בענף הקמעונאות בישראל (למעט שופרסל), כמו רמי לוי, ויקטורי, יינות ביתן ועוד.

היו מי שהביעו סקפטיות להבשלת העסקה לנוכח עסקאות קודמות עליהן הכריזה פרש מרקט ואשר לא הבשילו בפועל. מדובר למשל בעסקה עליה דווח ב-2015 לרכישה סניפי סופר דוש ועל רכישת הרשת ויקטורי לפני שנים, כאשר עוד מנתה 7 סניפים. גם בעסקת מגה נקשר שמה של פרש מרקט באשר לרכישת חלק מהסניפים - מהלך שלא הבשיל. כך או כך, הפעם העסקה חתומה.

גורמים בענף אומרים כי המהלך הזה משקף מגמה מתבקשת לפי רשתות קטנות מתאחדות או נמכרות לשחקניות גדולות - כך למשל עסקה שנחתמה לאחרונה לפיה ביכורי השדה רכשו את הרשת שוק העיר המונה 11 סניפים.