אייר אירופה מגבירה את תדירות הטיסות בקו מישראל למדריד

החל מאפריל החברה תפעיל ל-5 טיסות שבועיות למדריד, במקום 4 כיום, כאשר פעמיים בשבוע יופעלו הטיסות במטוס הדרימליינר 787 החדש ■ בתוך כך, אייר קנדה תפעיל טיסות ישירות למונטריאול בתדירות של פעמיים בשבוע מחודש יוני

חברת התעופה הספרדית אייר אירופה מודיעה על הגברת תדירות הטיסות בקווים מישראל למדריד ל-5 טיסות שבועיות, במקום 4 כיום. הטיסה החמישית תחל לפעול בחודש אפריל הקרוב.

הנוסעים הישראלים מתבשרים בנוסף כי בתדירות של פעמיים בשבוע יופעלו הטיסות במטוס הדרימליינר 787 החדש של בואינג (החל מחודש יולי). מטוס הדרימליינר הושק לפני כשנה, והוא מתאפיין בהיותו קל-משקל יחסית, מה שמאפשר לו צריכת דלק חסכונית בכ-20% ושיעורי לחות גבוהים יותר בתוך המטוס - לרווחת הנוסעים. הסממן המזהה שלו הוא חלונות גדולים יותר.

בקווים מישראלים לא נעשה שימוש תדיר בדגמים אלה, כאשר בין הבודדים היא חברת יונייטד המפעילה את המטוס זה בטיסותיה לסן פרנסיסקו. גם אל-על צפויה לקבל את מטוס הדרימליינר הראשון שלה בקרוב.

אייר אירופה רכשה 22 מטוסים בואינג דרימליינר שצפויים להיכנס לפעילות בהדרגה. החברה בחרה בישראל להיות בין המדינות שאליה תפעיל את מטוס הדרימליינר בעקבות עלייה של 60% בביקוש ישראלים לטוס עם החברה למדריד ולדרום אמריקה.

המטוס צפוי להגיע לישראל בתחילת חודש יולי, ויופעל בקו לישראל יומיים בשבוע, בימים שני ורביעי מתוך 5 הטיסות השבועיות של אייר אירופה לישראל (שעת ההמראה מתל-אביב היא 16:20, וטיסות החזור ממדריד ממריאות ב-09:10).

מטוס הדרימליינר של אייר אירופה כולל 22 מושבים במחלקת עסקי ו-274 מושבים במחלקת תיירים. החברה מציעה טיסות המשך ממדריד למגוון יעדים תוך דגש על אמריקה הלטינית.

בשורה אחרת מתייחסת לקו חדש עליו מכריזה חברת התעופה אייר קנדה: קו זה כולל טיסות ישירות מתל-אביב למונטריאול. הקו יפעל בתדירות של פעמיים בשבוע מחודש יוני הקרוב ועד לסוף תקופת חגי תשרי. עוד מודיעה החברה על הגברת תדירות הטיסות בקו תל-אביב-טורונטו ל-7 טיסות שבועיות.

חברות תעופה נוספות שהנוסעים הישראלים עשויים לראות באופק הקרוב הן Japan Airlines, שכבר קיבלה אישור לטוס בקו מתל-אביב לטוקיו; חברת אייר אינדיה, שהביעה עניין בהפעלת טיסות ישירות מישראל; וחברת התעופה האוסטרלית המצוינת קוואנטס, שעשויה להפעיל קו ליעדים באוסטרליה (ככל הנראה בטיסות דרך יעדי ביניים) - בדומה לקו שמפעילה היום חברת התעופה היפנית ANA מישראל לטוקיו דרך יעדי ביניים באירופה.