בדיקת רשות ההגבלים בנוגע לעסקת גולן מסתעפת

הרשות שוקלת האם לעכב את גיל שרון מלשאת בתפקיד רשמי בגולן טלקום, אך הכול עדיין מותנה בהשלמת הבדיקה ■ עדיין לא מדובר בחקירה; הגורמים טרם זומנו להשיב לשאלות

גיל שרון / צילום: תמר מצפי
גיל שרון / צילום: תמר מצפי

ל"גלובס" נודע כי הרשות להגבלים עסקיים פנתה לאלקטרה צריכה ולגיל שרון, שמוביל את העסקה מטעמה, ודרשה לראות את תכתובות המיילים ביניהם. יצוין כי לא מדובר בחקירה אלא בבדיקה בלבד, ואף אחד עדיין לא זומן לרשות להשיב לשאלות.

ל"גלובס" נודע כי הרשות תחמה את הדרישות למיילים לנושא עסקת הרכישה ולתאריכים מסוימים, כך שהבכירים באלקטרה צריכה וכן גיל שרון לא נדרשו להעביר את כל תיבות הדואר שלהם, אלא רק את החומרים שרלוונטיים לעסקת הרכישה של גולן טלקום ותוכניות עתידיות.

אתמול (א') נחשף ב"גלובס" כי עסקת הרכישה מתעכבת בגלל ראיון שנתן גיל שרון לגלי צה"ל, ממנו עלה חשש לתיאום מחירים. רשות ההגבלים לא אהבה בלשון המעטה את הראיון, ובעקבות זאת היא ביקשה מידע רב נוסף הנוגע לעסקה. כעת מתברר כי לא רק שרון במוקד הבדיקה, אלא גם אלקטרה צריכה, שבשמה הוא הוביל את העסקה, והוא אמור אף לשמש כיו"ר פעיל של גולן לאחר השלמת הרכישה.

באותו ראיון לגלי צה"ל אמר שרון לפני כחודש, לאחר שהצדדים דיווחו על השלמת העסקה לרכישת גולן טלקום על-ידי אלקטרה צריכה בתמורה ל-350 מיליון שקל, "אני חושב שהמחירים בישראל נמוכים בצורה קיצונית, ומרכיבי החבילות גדולים מאוד בכמות נפח הגלישה שניתן ללקוחות. המחירים היום הם הנמוכים ביותר בעולם המערבי. 30 שקל כולל מע"מ, שזה הרבה פחות מ-10 דולר לחודש - אלה הם לא מחירים סבירים שמאפשרים קיום לאורך זמן של חברות, גם של החברות הגדולות בענף, שלמעשה אינן מרוויחות היום משירותי הסלולר".

אחת האופציות שהרשות בודקת היא לעכב את שרון מלשאת בתפקיד רשמי בגולן טלקום, אך הכול עדיין מותנה בהשלמת הבדיקה.

מאלקטרה צריכה לא נמסרה תגובה.