ארבעה פצועים בקריסת מנוף בבת-ים; המפעיל נפגע קשה

מנוף קרס על כמה כלי רכב בסמוך לאתר בנייה ברחוב הנביאים פינת הקוממיות בבת ים ■ צוותי מד"א מטפלים ב-4 פצועים, המפונים לבית החולים וולפסון בעיר

קריסת עגורן בבת ים / צילום : מד״א
קריסת עגורן בבת ים / צילום : מד״א

מפעיל מנוף כבן 30 נפצע היום (ב') באורח קשה ועוד שלושה בני אדם נפצעו באורח בינוני וקל, בהם ילדה בת 9, מקריסת מנוף באתר בנייה ברחוב הנביאים פינת הקוממיות בבת-ים. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום וכן צוותי מד"א, המפנים את הפצועים לבית החולים וולפסון בעיר.

חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לגבר כבן 38 שהיה ברכב ונפצע באורח בינוני וגבר כבן 49 וילדה כבת 9 שנפצעו באורח קל. כוחות מד"א סורקים את האזור לאיתור נפגעים נוספים. המנוף קרס על גבי כמה מכוניות שחנו באזור, עדיין לא ברור אם הפצוע הוא מפעיל המנוף או אדם שישב באחת המכוניות.

קריסת המנוף מתרחשת ברקע מחאת של מנופאים על שינוי בתנאי העסקתם ושכרם הנמוך. לפני כשלושה שבועות הודיעו 240 מנופאים על התפטרותם. גורמים בענף הבנייה התריעו כי בעקבות ההתפטרות תתקיים החלפה של המנופאים במאות מנופאים ברישיון מזויף. מלבד ההתפטרות ההמונית, עשרות נוספים לקחו ימי חופשה ומחלה כחלק ממאבק העובדים להשגת תנאי עבודה טובים יותר.