4 מועמדים סופיים לתפקיד ראש חטיבת החדשות בתאגיד השידור

טלי בן-עובדיה, אבי זילברברג, ברוך שי וצ'יקו מנשה הם המועמדים הסופיים להחליף את שלומית אברהם שעזבה ■ מועצת התאגיד תדון היום בנושא אך לא תקבל החלטה ■ בתוך כך, ליסה שילוח מונתה לסמנכ"לית הטלוויזיה

טלי בן עובדיה / צילום: יונתן בלום
טלי בן עובדיה / צילום: יונתן בלום

אחרי שלמעלה מ-15 איש הגישו מועמדות לתפקיד ראש חטיבת החדשות בתאגיד השידור הציבורי, רשימת המועמדים הסופית כוללת 4 שמות: טלי בן-עובדיה, לשעבר עורכת בכירה בחדשות 10 ובחדשות 2; ברוך שי, עורך המהדורה המרכזית של ערוץ 10; אבי זילברברג, שמשמש כיום עורך פרויקטים בחדשות 10; וצ'יקו מנשה, שמנהל כיום את רשת ב' בקול ישראל. 

המכרז יצא לדרך לאחר שבדצמבר אשתקד החליטה שלומית אברהם-גלוברזון, שמילאה את התפקיד במשך תקופה קצרה של מספר חודשים, לעזוב אותו בעקבות חילוקי דעות עם המנכ"ל, אלדד קובלנץ. מאז ממלא את מקומה באופן זמני אלעד טנא, סמנכ"ל הדיגיטל בתאגיד.

היום (א') תתכנס מועצת התאגיד לדון בארבעת המועמדים הסופיים, אך לא תקבל החלטות בעניין.

חטיבת החדשות של תאגיד השידור הציבורי זוכה למעמד מיוחד בחוק השידור הציבורי, ובמובנים רבים ראש חטיבת החדשות הוא מינוי קריטי אף יותר מזה של מנכ"ל התאגיד. לפי החוק, ראש חטיבת החדשות הוא העורך הראשי של שידורי החדשות של התאגיד ואינו כפוף בתחום זה לסמכותו של המנכ"ל. גם אם המנכ"ל מעוניין להדיח את ראש חטיבת החדשות, הוא אינו יכול לעשות זאת על דעת עצמו, ונדרש להשיג לכך רוב במועצת התאגיד.

האופן שבו נבנה ונוסח החוק נועד לפזר את הכוח הגדול שמוקנה לראשי תאגיד השידור הציבורי בין מספר גורמים, כשמעל הסוגיה ריחפו, בין היתר, תהליכי הפוליטיזציה שעברו על רשות השידור בתקופות מסוימות, ולמעשה מנעו ממנה מלמלא את ייעודה. 

בתאגיד סירבו להתייחס לדברים. 

ליסה שילוח מונתה לסמנכ"לית הטלוויזיה

בתוך כך, מועצת התאגיד אישרה הערב את מינויה של ליסה שילוח-עוזרד לתפקיד סמנכ"לית הטלוויזיה. שילוח-עוזרד, מנכ"לית חברת "יולי אוגוסט הפקות" ומבעליה, תחליף את דינה לניר, שהודיעה לאחרונה על עזיבה. ההמלצה לבחור בשילוח-עוזרד הובאה למועצה על-ידי ועדת האיתור שבראשה עמד המנכ"ל אלדד קובלנץ.

שילוח-עוזרד הייתה מנכ"לית ערוץ הבידור הישראלי בתקופת הקמתו, מפיקה ראשית בטלעד ומנהלת מחלקת פיתוח התוכניות של חברת JCS.

לאחר ההחלטה על מינויה נמסר מטעמה: "אני נרגשת מההזדמנות הנדירה שעומדת בפנינו לאפיין גוף שידור ציבורי חדש, רלוונטי, נגיש ואיכותי. מדובר במשימה מורכבת שתיקח זמן, אבל אני משוכנעת שנצליח לגבש לוח שידורים ייחודי ולבסס מחדש את המקום הראוי לשידור הציבורי. אני מודה לאלדד קובלנץ ולחברי הוועדה על האמון שנתנו בי".