אפליקציית קריסטל: כדור הבדולח שיעזור לכם לכתוב מיילים

אפליקציית האישיות קריסטל מנתחת את הפרטים של כל מי שאתם כותבים לו מייל - מפוסטים ברשת החברתית ועד שיתופים - ומציגה בפניכם את סגנון התקשורת המועדף עליו

אפליקציית קריסטל / צילומי מסך
אפליקציית קריסטל / צילומי מסך

בעמק הסיליקון כולם מאוד מיוחדים. לכל אחד יש סגנון לבוש ייחודי לו (גם אם מעל מחצית האנשים אימצו את הסגנון המארק-צוקרברגי של חולצה אפורה וג'ינס), תחביבים ייחודיים (אילוף תנינים, גלישת מצוקים, ערבוב יינות או יוגה בעירום הם רשימה חלקית, אך פופולרית למדי), וסגנון ייחודי בכתיבה ובנוכחות הווירטואלית - בין אם ברשתות חברתיות או באמצעות מיילים מקצועיים.

לאור העובדה שמרבית העבודה מתבצעת במייל, פלטפורמה שבה אין מקום לשפת גוף, לטון דיבור או להבעות פנים - קצת קשה להתאים את המסרים ואת האפקטיביות שלהם לנמענים השונים.

"לפני שגיליתי את הרעיון הזה, של אפליקציית אישיות - פשוט הייתי כותבת מיילים כמו שהייתי רוצה לקרוא בעצמי", מספרת אליסון, מנהלת בכירה באחד הסטארט-אפים המובילים בסן פרנסיסקו. "יש בזה הנחה מאוד בעייתית, שלפיה כולם דומים לי ואוהבים מיילים קצרים ותמציתיים עם הרבה אנלוגיות ודוגמאות. זו לא המציאות. במציאות יש אנשים שונים שמעדיפים מסרים שונים, והדרך היחידה להגיע אליהם, למכור להם, להתחיל איתם דיאלוג או לקנות את אמונם היא לכתוב להם בשפה שלהם".

אפליקציית האישיות שאליה מתייחסת אליסון נקראת "קריסטל", ומטרתה לעזור למשתמשים לנתח את האישיות של הנמענים שלהם. האפליקציה סורקת את הרשת אחרי כתובת המייל, השם והפרטים של כל מי שתכתבו לו מייל - ומנתחת על-פי הטקסטים את סגנון התקשורת שלהם: האם הם היררכיים או "רגועים"? האם הם מעדיפים קצר ולעניין - או ארוך ומפורט? ומה לגבי דוגמאות או סוג המשפטים שצריך? האם לשאול לשלומם בהתחלה או לא?

מהפסקאות שכתבתם על עצמכם בלינקדאין, דרך השיתופים בפרופיל (הגלוי) בפייסבוק, המוסד הלימודי שבו למדתם, העיר שנולדתם בה או העיר שאתם גרים בה עכשיו - המודל המתוחכם של כדור הבדולח הווירטואלי יודע הכול.

את המידע הזה מעבדת האפליקציה (שמיועדת בעיקר ללפטופ ולא לסלולרי) לטובת כתיבה יותר ממוקדת של מיילים והודעות. הפלאג-אין (תוסף לדפדפן) של קריסטל, למשל, יציג ברגע שתכתבו הודעת דואר חדשה לנמען, את עיקרי האישיות של הנמען, רמת ההתאמה שלו לסגנון שלכם באחוזים, וגם המלצות חיות על גבי טיוטת המייל - למשל אם משפט שכתבתם הוא ארוך מדי עבור הנמען הספציפי או אם ההודעה נעשית ארוכה או מורכבת מדי. קריסטל אפילו תעיר אם נכון, לדעתה, להדגיש משפטים חשובים בקו תחתון או בגופן בולט - או שהדבר רק יגרום לבלבול ולתסכול אצל הנמען.

התוסף פעיל גם בתוך עמודי הקריירה של לינקדאין, כדי שתוכלו לדעת על מעסיקים ועובדים פוטנציאליים עד כמה האופי שלהם מתאים לזה שלכם ושל החברה. האפליקציה המתוחכמת יודעת לעבד נתונים, כמובן, גם על נמענים שלא נרשמו לתוכנה עצמה - רק על סמך עמודים חשופים ברשת עם השם המבוקש והפוזיציה המבוקשת, כך שאין צורך שכל מי שאי-פעם תכתבו לו מייל יהיו משתמש "קריסטל" בעצמו.

"אי-אפשר להגיד שזה תמיד מדויק - בכל זאת, אפשר רק לקוות שהאישיות שלנו קצת יותר מורכבת ממה שאפשר לראות מפסקה אחת בלינקדאין שלנו, אבל הקורלציה - לפחות ברמת הכיוון הכללי - בין החומרים על אדם מסוים ברשת והאופי או סגנון התקשורת שלו, היא די גבוהה ואפשר בקלות לנצל אותה כדי לנהל דיאלוג משמעותי ואפקטיבי יותר לכל הצדדים - ומזה באמת כולם מרוויחים", מסכמת אליסון.