"החשד נגד רמי שבירו מגוחך. למה להרוס את מפעל חייו?"

הקבלן רמי שבירו, שנעצר אתמול במסגרת פרשת השחיתות לכאורה בעיריית כפר-סבא, מכחיש את החשדות המיוחסים לו

רמי שבירו, יהודה בןחמו / צילום: מורג ביטן
רמי שבירו, יהודה בןחמו / צילום: מורג ביטן

אחד החשודים המוכרים שנעצרו אתמול (ב') במסגרת פרשת השחיתות לכאורה בעיריית כפר-סבא הוא הקבלן רמי שבירו. שבירו עומד בראש חברת הנדל"ן "רמי שבירו", שנוסדה ב-1995 ומוכרת לציבור בעיקר בבנייה למגורים בערים כפר-סבא ופתח-תקווה.

שבירו, דור שלישי של קבלנים ויזמים בארץ, הוא אחד היזמים הבולטים בכפר-סבא. לדברי גורמים בענף, לאורך השנים הוא פיתח יחסים חמים עם ראש העיר יהודה בן-חמו. אשתו, עו"ד רונית שבירו, היא יד-ימינו ומנהלת את החברה. למרות היקפי פעילותה החברה, היא התנהלה מאז הקמתה בשקט יחסי, ללא מעורבות תקשורתית וללא יחסי ציבור.

החברה של שבירו מרבה להתמודד במכרזי רשות מקרקעי ישראל ואף זוכה בחלקם, זאת במקביל לביצוע עסקאות לרכישת קרקעות פרטיות. מלבד כפר-סבא, בונה חברת רמי שבירו פרויקטים בפתח-תקווה, בנתניה, בראש-העין, ברעננה, ברחובות, ביבנה ובגני-תקווה. תחום נוסף שאליו נכנסה החברה בשנים האחרונות הוא מכרזי מחיר למשתכן, והיא מקימה מספר פרויקטים.

בשנים האחרונות נכנסה החברה גם לתחום הנדל"ן המסחרי, כשהקימה את קניון "כפר-סבא" בכניסה לשכונה הירוקה בעיר ואת קניון "אגמים" בנתניה.

קניון "כפר-סבא" הוקם לפני שנתיים, בהשקעה של 350 מיליון שקל, על-פי דיווחי החברה. את הקרקע, בת 10 דונמים, רכשה החברה בשנת 2010 תמורת 85 מיליון שקל. הקניון נראה היטב מכביש מספר 4, והוא כולל 3 קומות מסחריות בשטח 18 אלף מ"ר, ומעליו בניין משרדים בן 16 קומות.

בשנים האחרונות, טרם הקמת הקניון, הגישה החברה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה כפר-סבא בקשה לשתי קומות משרדים נוספות מלבד הקומות המאושרות. הבקשה נתקלה בהתנגדות מצד תושבי השכונה הירוקה.

שבירו נעצר אתמול בשעות הבוקר בשעה שנסע ברכבו בדרכו לפגישה. ניידת משטרה דלקה אחריו, הוא עצר בצד הכביש ונלקח לחקירה.

בא-כוחו של שבירו, עו"ד שרון קינן, טען בדיון המעצר אתמול כי הדבר היחיד שהוטח כלפיו בחקירה הוא העברת תלושי חג בהיקף 10,000-15,000 שקל לגורמים בעירייה לפני כשנתיים. לדברי עו"ד קינן, מדובר בחשד מגוחך ביחס לקבלן הבונה אלף דירות בשנה.

"שבירו, קבלן ידוע, נחשד היום לראשונה בחייו בעבירה פלילית, ולפיה לפני כשנתיים מאן דהוא ממשרדו העביר תלושים בסכום 5,000 שקל למישהו מעיריית כפר-סבא", אמר עו"ד קינן והוסיף כי המדינה מודה שזאת העבירה היחידה שהמשטרה מייחסת לשבירו. "בטח אני לא צריך להסביר שאם מישהו מלפני שנתיים זרק חכה עם שוחד, ולא נתפס לפני שנתיים, ולא יודע שיש חקירה סמויה, היה מנסה בשנית את הדייג המוצלח הזה", טען הסנגור. "את הסכום הזה הוא תורם פעם בשבוע לצדקה. הוא בונה אלף דירות בשנה. הוא מכחיש שנתן למישהו 5,000 שקל לפני שנתיים".

עוד טען הסנגור כי מעצר יגרום לשבירו נזק משמעותי. "אשתו עורכת דין מוכרת - זה יכול לגרום להרס נכסיו או הרס כלכלי אם שמו יעלה שהוא ניסה לתת שוחד... למה להרוס את מפעל חייו?".