ילן העידה בקונגרס - ותשואות האג"ח הממשלתי זינקו ל-2.5%

למרות אמירה שגרתית למדי כי העלאת ריבית כבר בישיבה הקרובה אפשרית, שוק האג"ח בארה"ב מגיב באגרסיביות, והתשואות עולות ב-5 נקודות ■ מתחילת החודש עלו תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ב-8 נקודות

ג'נט ילן / צילום: רויטרס
ג'נט ילן / צילום: רויטרס

ג'נט ילן, יו"ר הפדרל ריזרב, מעידה הערב (ג') בפני ועדת הבנקאות של הקונגרס האמריקאי. ילן לא סיפקה כותרות משמעותיות ולמעשה חזרה על דבריה בכל פורום אפשרי מהתקופה האחרונה, אולם משקיעי האג"ח דווקא מייחסים חשיבות לאמירה של ילן לפיה העלאת ריבית אפשרית כבר בישיבת ועידת השווקים הפתוחים הקרובה. המשקיעים מעריכים כרגע כי הסיכוי להעלאת ריבית בארה"ב כבר בישיבת ה-FOMC הקרובה עומדת על 30% בלבד.

תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים מזנקות ב-5 נקודות לרמה של 2.5% כשמתחילת החודש זינקו התשואות ב-8 נקודות. נתוני המקרו שפורסמו היום מרמזות שנתוני הליבה של הכלכלה האמריקאית חיוביים ולכן הזרמה של כסף מכיוון הממשל החדש תחייב העלאת ריבית כדי לרסן ולו במעט את הלחצים האינפלציונים.

היום פורסם כי מדד המחירים ליצרן האמריקאי עלה בחודש שעבר ב-0.6%, נתון גבוה משמעותית מעלה הנתון בחודש דצמבר שעמד על 0.3% והתחזיות של הכלכלנים שצפו עלייה של 0.3%. מדד הליבה של המחירים ליצרן עלה בינואר ב-0.4%, כפול מהנתון של דצמבר וכפול גם מתחזיות הכלכלנים.

יוסי לוי, מנכ"ל מור בית השקעות, העריך לאחרונה ב"גלובס" כי טווחי תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים ינועו בין 2.4%-2.5% עד שיתייצב המצב הפוליטי בארה"ב ואז הסוחרים יוכלו לתמחר בוודאות גדולה יותר את התשואות. לדבריו, ברגע שהאגח ל-10 שנים יעבור את רמת ה-2.6%, המדרגה הבאה תהיה 2.8%-3%, וב-3% יש קו התנגדות ארוך טווח. ברמה של 3% צפויים להכנס  מוסדות גדולים במיוחד - קרנות פנסיה עולמית, שיוכלו לקנות אג"ח קונצרני בדרוג השקעה בתשואות של 4.5% עד 5%.