יוסי ויליגר מבקש למנות דירקטוריון חדש לבי.אס.די

ויליגר מבקש לכנס אסיפת בעלי מניות וטוען: "התפטרות הדירקטורים מהווה אינדיקציה ברורה לחוסר הכיוון של החברה"

יוסי ויליגר / צילום: תמר מצפי
יוסי ויליגר / צילום: תמר מצפי

חברת בי.ג'י.איי  עדכנה אתמול (ג') על דרישתו של יוסי ויליגר לכנס אסיפת בעלי מניות בחברה הבת בי.אס.די (BSD), אשר במניותיה מחזיק ויליגר. העדכון בנושא הגיע בהתאם לדרישת סגל רשות ני"ע, לאחר שבי.אס.די, שמניותיה נסחרות בבורסה בלונדון, עדכנה על דרישתו של ויליגר כבר לפני כמה ימים. כיום מחזיקה בי.אס.די (לשעבר אמבלייז) ב-62% ממניות חברת המזון ויליפוד, אשר בעבר יוסי ויליגר ואחיו, צבי, היו בעלי השליטה בה. בי.אס.די נמצאת כאמור בשליטת בי.ג'י.איי, שנשלטת על-ידי החברה הפרטית ישראל 18 שבבעלות גרגורי גורטובוי.

ויליגר פנה לדירקטוריון בי.אס.די בדרישה לזמן אסיפת בעלי מניות שתמנה דירקטוריון חדש לחברה, וזאת לאחר שהדירקטורים בחברה שמונו ביולי 2016 התפטרו על רקע הטלטלה שעברה עליה, כחלק מהתערערות היציבות בפירמידת החברות של בעל השליטה, גרגורי גורטובוי, עם חקירת רשות ני"ע, כספים שנעלמו לכאורה מפיקדונות, אי-פרסום דוחות כספיים והתפטרות מנהלים.

ויליגר הוא כיום בעל המניות הגדול בבי.אס.די, לאחר שהצעת רכש שפרסם למניותיה בלונדון העלתה את חלקו בה לכ-25% מההון, במטרה לקרב אותו להשיג את השליטה בפועל על ויליפוד. לצד הדאגה שמביע ויליגר בדרישתו מההתפתחויות בבי.אס.די ובשרשרת החברות, הוא מציין כי "התפטרות הדירקטורים מהווה אינדיקציה ברורה לחוסר הכיוון של החברה, ולביטחון הנמוך שיש להם בחברה".

עוד מזכיר ויליגר בפנייתו סכומים בהיקף של כ-45 מיליון דולר, שהופקדו בבנקים ובפיקדונות, ואשר גורלם בחודשים האחרונים לוט בערפל, בין היתר סכום של 30 מיליון דולר שהיה מופקד בבנק מיינל האוסטרי, שהודיע לבי.אס.די כי צדדים שלישיים שאינם מוכרים לחברה משכו אותו ממנו.

האחים ויליגר מכרו את מניות השליטה בויליפוד לידי בי.אס.די, שאז נשלטה על-ידי אלכסנדר גרנובסקי, ב-2014, בפרמיה משמעותית על מחיר השוק ותמורת סכום של 268 מיליון שקל. היום נסחרת ויליפוד, העוסקת ביבוא, יצוא, שיווק והפצת מוצרי מזון, בשווי של 210 מיליון שקל.

בחודש עבר פרץ סכסוך בין חברת המזון טעמן לבין גורטובוי, בעקבות טענות של טעמן על הפרת התחייבויות של גורטובוי כלפיה. זאת בעקבות חתימה על הסכם, שעליה דיווחה בי.ג'י.איי, להקמת חברה חדשה שאליה יועברו מניותיה בבי.אס.די, אשר מחצית ממניותיה יימכרו לידי איש העסקים מרדכי פרץ הירשנבוים, תמורת כ-9 מיליון דולר.

טעמן טוענת כי עסקה זו "נעשתה שלא כדין", וזאת לאחר שהעמידה לישראל 18 הלוואה של 10 מיליון דולר לפירעון חוב לאחד מנושיה - נפתלי שני, ובהמשך חתמה על מזכר הבנות עם גורטובוי להחזקה משותפת בויליפוד.