האם מחירי שכירות המשרדים בהרצליה חוזרים לשפיות?

אינטר ישראל יועצי נדל"ן: לאחר עלייה של כ-31% בדמי השכירות בהרצליה בשנתיים האחרונות, נרשמה ירידה של כ-5% בחציון השני של 2016

משרדים / צילום: בלומברג
משרדים / צילום: בלומברג

לראשונה בשנתיים האחרונות, לאחר שרשמה עלייה של כ- 31% בדמי השכירות ואף עקפה את המחירים בת"א, הרצליה רושמת ירידה של 5% במחירי השכירות למשרדים בחציון השני של 2016.

כך עולה מסקירת שוק המשרדים של אינטר ישראל יועצי נדל"ן, המהווה את זרוע הפעילות המקומית של חברת Cushman & Wakefield. מחירי השכירות נבדקו בתשעה אזורים שונים במרכז הארץ, מנתניה בצפון ועד נס ציונה ורחובות בדרום. 

בסקר נצפו שינויים קטנים בדמי השכירות בכל אזורי התעסוקה, דמי השכירות הממוצעים עומדים על כ- 66 שקל למ"ר ברמת גמר, ירידה של 1.5% לעומת החציון הקודם. הערים בהם נצפה השינוי המשמעותי ביותר הינן הרצליה, שבה נרשמה כאמור ירידה של כ-5.3%, מ-100 ש"ח למ"ר (ברמת גמר) לכ-95 ש"ח למ"ר. 

בין הסיבות לירידה בדמי השכירות בהרצליה ניתן למנות מעבר חזרה של חברות ההייטק לדאון-טאון ת"א, תופעה אשר נצפית כיום בכל ערי ההיי-טק הגדולות ובראשן סן פרנסיסקו; וגם פתיחת ציר 531, אשר הופך את רעננה וכפר סבא לאטרקטיביות ומתחרות ראויות, בדמי שכירות נמוכים משמעותית מהרצליה. 

לעומת הרצליה, בנתניה דווקא נרשמה עלייה של כ-6%, מ-53 שקל למ"ר לכ-56 שקל למ"ר, במחירי שכירות המשרדים. זאת לאחר תקופה ארוכה בה דמי השכירות דשדשו ברמות נמוכות. האזורים הנוספים בהם חלו שינוים בדמי השכירות הם: פתח-תקווה, עם עלייה של כ-3%; ראש העין (ירידה של 4%), אזור סובב נתב"ג (ירידה של 4.5%), כפר סבא (ירידה של 1.2%) ורעננה (ירידה של כ-4%).