סודהסטרים: זינוק של 213% ברווח הנקי ברבעון הרביעי של 2016

צמיחה בכל אזורי הפעילות של החברה לצד גידול של 22% במכירות מערכות ההגזה הביתיות, תרמו לצמיחה של 17% בהכנסות של סודהסטרים ברבעון הרביעי ■ הרווח התפעולי צמח ב-206% ברבעון והסתכם ב-18.8 מיליון דולר ■ המניה טסה כ-8% בטרום מסחר בוול סטריט

סודה סטרים סודהסטרים / צלם: בלומברג
סודה סטרים סודהסטרים / צלם: בלומברג

סודהסטרים מסכמת היום (ד') את הרבעון הרביעי של 2016 עם צמיחה של 17% בהכנסות לכ-132 מיליון דולר. ב-2016 כולה צמחו הכנסות החברה ב-14% ל-476 מיליון דולר. הגידול בהכנסות החברה נבע בעיקר בשל צמיחה כמעט בכל איזורי הפעילות שלה אך בעיקר בגרמניה, קנדה, ארצות הברית, מדינות סקנדינביה, שוויץ ויפן.

נתונים נוספים שתרמו לשורת ההכנסות הם גידול של 22% במכירות מערכות ההגזה הביתיות ברבעון, שהסתכמו ב-941 אלף יחידות. מכירות מילויי הגז ברבעון הסתכמו ב-7.4 מיליון יחידות.

הרווח התפעולי של החברה צמח ב-206% והסתכם ב-18.8 מיליון דולר, שיעור של כ-14.3% מהמכירות ושיא רבעוני של כל הזמנים. 

בשורה התחתונה רווחי החברה הסתכמו ב-15.6 מיליון דולר, גידול של כ-213% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2015. בשנה כולה, הרווח טיפס לשיא של 44.5 מיליון דולר. 

"אנחנו מרוצים מאד ממגמת הצמיחה שלנו שהלכה והתחזקה במהלך השנה כמו גם מהתחזקות המותג סודהסטרים כגורם משמעותי בשוק המשקאות העולמי", כך לדברי דניאל בירנבאום , מנכ"ל סודהסטרים. "תוצאות השנה האחרונה הן עדות להצלחת תכניתנו האסטרטגית, אשר הביאה להאצת שיעורי החדירה העולמית של מוצרי החברה ל-11 מיליון בתי-אב ולשיא שנתי של מכירות מילויי גז שגדלו ב-10% והסתכמו ב-29 מיליון יחידות. בשנת 2016 צרכני סודהסטרים צרכו 1.6 מיליארד ליטר משקה מוגז והפכו אותנו למותג המים המוגזים הגדול בעולם. יותר ויותר צרכנים מתחברים למסרי החברה ומוותרים על קניית משקאות מוגזים בבקבוקים לטובת הכנת מים מוגזים במכשירי סודהסטרים".

סודהסטרים   היא חברה ישראלית שעוסקת בייצור מערכות הגזה ביתיות, המאפשרות לצרכן להפוך מי ברז רגילים למים מוגזים או מים מוגזים בטעמים. היא נסחרת בבורסה המקומית ובנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-מיליארד דולר. בשנה החולפת מניית החברה זינקה ביותר מ-250%. כעת מניית החברה מזנקת כ-8% בטרום מסחר בוול סטריט.