האם אמזון בדרך להפוך למעצמת בידור ומדיה עולמית?

אמזון עובדת על פיתוח ערוץ חדש בתשלום שיהיה מוקדש אך ורק לסרטים ולדרמות שהיא יוצרת בעצמה ■ ערוצי אנימציה, ספורט ושלל הפקות מקור יהוו את התשתית לערוץ מסחרי עצמאי חדש של החברה

אמזון סטודיו, תוכניות טלויזיה/ צילום: אמזון
אמזון סטודיו, תוכניות טלויזיה/ צילום: אמזון

עם מאגר מרשים שרק הולך וגדל של סרטים ותוכניות טלוויזיה נושאות פרסים, חברת אמזון עובדת על פיתוח ערוץ חדש בתשלום שיהיה מוקדש אך ורק לסרטים ולדרמות שהיא יוצרת בעצמה.

הערוץ, שיופץ בנפרד משאר תכני אמזון באתר לצפייה ישירה, עדיין בשלבי הקמתו הראשונים, ועדיין לא הובטח מתי יעלה לאוויר, אולם נראה כי החברה בדרך להפוך למעצמת בידור ומדיה עולמית.

אמזון סטודיוז, שכבר חוגגת 6 שנים, עשתה היסטוריה בכך שקיבלה כבר שני פרסי גלובוס הזהב בתחילת ינואר. אמזון סטודיוז הייתה גם חברת הסטרימינג הראשונה לקבל מועמדת לפרס האקדמיה עבור הסרט הטוב ביותר - "מנצ'סטר ליד הים".

אמזון כבר מציעה את שירות הסטרימינג שלה עם האמזון פריים ב-8.99 דולר לחודש, המאפשרים צפייה בתוכניות טלוויזיה מקוריות וסרטים אותם היא יוצרת.

אופציה נוספת היא שעם עלייתו לאוויר של הערוץ החדש תצרף החברה את הערוץ לאמזון פריים, במטרה להגדיל את קהל לקוחותיה, או שתמכור אותו כערוץ נפרד בתשלום, בדומה ל-CBS או HBO, כך שגם לקוחות המתחרה, נטפליקס, יוכלו לרכוש את הערוץ כחלק מחבילת התוכן בה הם צופים בנטפליקס. 

על-פי יודעי דבר, אמזון עמלה על הקמת ערוץ סטרימינג לתוכן אנימה (אנימציה יפנית) וערוץ ספורט שיתחרה בערוץ ESPN.