חברת DayTwo בבעלות מריוס נכט תשתף פעולה עם J&J

חברת DayTwo מספקת שירות של אבחון חיידקי המעי ואפליקציה שממליצה למשתמש איזה מזון מומלץ לצרוך, כדי לשמור על רמות סוכר מאוזנות ■ החברה חתמה על הסכם שת"פ עם חברת ינסן, חטיבת התרופות של ג'ונסון אנד ג'ונסון

מריוס נכט / צילום: תמר מצפי
מריוס נכט / צילום: תמר מצפי

חברת DayTwo הישראלית, שמספקת המלצות תזונתיות מותאמות אישית על-פי פרופיל חיידקי המעי, הודיעה על חתימת הסכם שיתוף-פעולה עם חברת ינסן, חטיבת התרופות של תאגיד ג'ונסון אנד ג'ונסון. פרטי ההסכם לא פורסמו, אך הוא כולל תחילה מחקר משותף ובהמשך כנראה פיתוח מוצר משותף.

השירות שמעניקה DayTwo הוא תהליך אבחון חיידקי המעי ואפליקציה שממליצה למשתמש איזה מזון מומלץ לצרוך, כדי לשמור על רמות סוכר מאוזנות.

ינסן היא אחת מחברות התרופות שהכריזו על עניין ומיקוד בתחום חיידקי המעי, השפעתם על הבריאות והאינטראקציה שלהם עם תרופות שונות. העניין של ינסן ב-DayTwo מעיד על הערכה למדע של החברה.

האלגוריתם שבבסיס המוצר מבוסס על מחקר שנערך במכון ויצמן על-ידי פרופ' ערן סגל וד"ר ערן אלינב. החברה מומנה על כה על-ידי מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט, שהחל לאחרונה להשקיע במדעי החיים. בימים אלה החברה נמצאת בתהליך גיוס הון בהיקף מתוכנן של 8 מיליון דולר, בו משתתף בין היתר בית החולים המוביל מאיו קליניק, שגם הוא עורך ניסוי משותף עם החברה.

כיום המוצר משווק כמוצר תומך בריאות (Wellness), אם כי לדברי ליהיא סגל, מנכ"ל החברה, רבים מן המשתמשים בו הם סוכרתיים או פרה-סוכרתיים. שיתוף-הפעולה עם ינסן אמור לספק את המידע שיעזור לחברה בהגשת המוצר לאישור ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, ורשויות מקבילות במדינות אחרות, כמוצר רפואי המוכח כמונע או מאט את התקדמות הסוכרת.

המוצר של DayTwo כבר משווק היום בישראל ועומד לפני השקה בארה"ב. סגל: "חברות הביטוח לא בהכרח ממתינות לאישור ה-FDA כדי לשפות את השימוש במוצרים מסוג זה, אם הן משתכנעות שהמוצר תורם למניעת המחלה. שיתוף-פעולה עם ינסן וקבלת גושפנקא רפואית, יכולים לאפשר לנו להשיק מוצרים מבודלים, אחד לשוק ה-wellness והשני מוצר רפואי מאושר".