ועד עובדי מגה קרא לעובדים שהושאלו לויקטורי: אל תגיעו מחר

(עדכון) - 6 מסניפי מגה נמכרו לרשת ויקטורי, ובהסכם עם יינות ביתן נקבע כי עובדי מגה יושאלו אליהם ל-5 חודשים ■ לטענת הוועד, בויקטורי התעמרו בעובדים והציעו להם לעבור תוך הרעת תנאים ■ עם זאת, בפגישה שנערכה הערב הגיעו הצדדים להסכמות

כ-60 עובדים שמושאלים מרשת מגה לרשת ויקטורי בסניפים ברעננה ובהרצליה קיבלו הנחיה מיו"ר ועד עובדי מגה, אייל אלי, לעזוב את עבודתם בעקבות טענות על יחס מחפיר והתעמרות בהם, ולהתייצב מחר (ה') בבוקר במרלו"ג של מגה בקיבוץ אייל, לקבלת שיבוץ מחדש. העובדים המושאלים לרשת ויקטורי פועלים תחת ההסכם הקיבוצי של מגה - וכל אחד מכהן בתפקיד שבו היה לפני קריסת הרשת. 

עם זאת, בפגישה שנערכה הערב (ד') בין מנכ"ל ויקטורי, אייל רביד, לבין יו"ר ועד עובדי מגה, אייל אלי, הגיעו הצדדים להבנות וסיכומים שיבטיחו את המשך עבודתם של עובדי מגה בסניפי ויקטורי בהשאלה, לתקופה של עד 5 חודשים.

נזכיר כי במסגרת מכירת מגה ליינות ביתן, קבעה הממונה על ההגבלים העסקיים כי חלק מסניפי מגה צריכים להימכר. ויקטורי רכשה 6 סניפים: שני הסניפים האמורים וארבעה סניפים שאמורים לעבור לידיה בשבוע הבא, ושגם להם אמורים להיות מושאלים עובדים. העובדים מושאלים לויקטורי בתנאי ההעסקה שמגה קובעת, וויקטורי משלמת למגה עבורם וגם את כל הזכויות שלהם.

יו"ר ועד עובדי מגה, אייל אלי, אמר ל"גלובס" כי זו "התעמרות ממושכת של ויקטורי בעובדי מגה לאורך השבועות האחרונים, על אף התראות חוזרות מצד הוועד". עוד הוא מבהיר כי בכוונתו למנוע את הרחבת הסכם ההשאלה לסניפים הנוספים.

"בהסכם עם יינות ביתן נתנו אפשרות שיעסיקו עובדי מגה בוויקטורי לתקופה של עד 5 חודשים, ואת תלוש השכר ואת ההפרשות הפנסיוניות מגה משלמת", אומר אלי. "משפחת רביד (בעלת ויקטורי, מר"ח) מתנהלת בצורה מחפירה ובזויה, ומנסה לשדל את עובדי מגה לעבוד אצלם בחוזים אישיים ובהרעת תנאים. אתמול בעלי תפקידים קיבלו מעטפות עם צ'ק מענק של 500 שקל, וזה דבר שאינו מקובל. אני לא רגיל שנותנים לעובדים מעטפות עם צ'קים אלא במסגרת השכר, גם אם מדובר בבונוס או בהטבה.

"אייל רביד פונה אל העובדים ברשתות החברתיות ומייעץ להם איך להתנהל, תוך שהוא משמיץ את מגה. שלחתי להם מסר דרך נחום ביתן, שיפסיקו את ההתנהלות המחפירה הזו, ואכן כל הפוסטים נעלמו, אלא שביומיים האחרונים הרשתות מלאות בפוסטים שמעלים האחים רביד.

"הגענו למצב ששני עובדים מושאלים של מגה שהביעו תמיכה בוועד סולקו אתמול מהסניף, ואף הזמינו להם משטרה. אני רואה את זה בחומרה יתרה שמאיימים על עובדים, שכל חטאם היה שאמרו לחברי הוועד שהם צודקים.

"בחודש ומשהו שוויקטורי מנהלת את החנויות, פנו אלינו כמה עובדים שהתלוננו על יחס נוקשה. לא רצינו להגיע לרגע הזה, אבל לא השאירו בידינו ברירה, ומחר כל העובדים יבואו לקיבוץ אייל, וכל אחד יקבל שיבוץ לעבודה. בשום אופן לא נאפשר השאלת עובדים לסניפים הנוספים".

"עם עובדים צריך לדבר בכבוד", מוסיף אלי. "אי-אפשר לתת להם מעטפות של 500 שקל ולקנות אותם. מה שמנהל את משפחת רביד זה אגו. הם חושבים שהם מתנהלים כמו בסטה בשוק, וככה הם ינהלו את עובדי מגה".

אייל רביד מסר בתגובה: "הצעתי לעובדים לעבור לוויקטורי בתנאים טובים לפחות כמו שהם מרוויחים היום. כמחצית מהם כבר עברו. גם ההסכם בינינו קובע שמי שירצה לעבור לוויקטורי, יוכל לעשות זאת ולקבל פיצויים ממגה. לחלק מאלה שחתמו ולחלק שבדרך לחתימה ועובדים היום בסניף שבעת הכוכבים, נתנו בונוס ישיר של 500 שקל. אין בזה פסול. מהשומר בכניסה ועד מנהלת הסניף, אנחנו נוהגים להעניק בונוסים ותמריצים. ככה עובדת המערכת שלי - אנחנו לא מערכת שטוחה כמו הוועד של מגה. גם מנהלת הסניף שעבדה במגה 25 שנה עברה אליי.

"העליתי פוסט בקבוצת פייסבוק שנקראת 'מצילים את מגה', וגם שם הצעתי להם עבודה. כשאחד הסגנים של אלי פנה אליי וטען שלא מכובד להעלות פוסט כזה, הורדתי אותו. הפוסט גרם להתעוררות של עובדים. אלה שעזבו את מגה יוכלו להעיד שלא רע להם אצלנו".

באשר לטענה כי הוזמנה משטרה לעובדים, מסביר רביד: "נציגי הוועד רצו להיכנס לסניף רעננה ללא אישור. אמרנו להם שנזמין ניידת, והם יצאו. הם מאיימים על העובדים שעובד שיגיע מחר לעבודה יהיה בסימן שאלה לגבי תנאי העבר שעובדים לא קיבלו עד היום, אבל אלי מטעה את העובדים, כי מה שמגיע להם זה לא מהוועד אלא מהנאמנים. במקום לתת להם תשובות למה הם לא מקבלים את מה שמגיע להם ולהתעסק בזה, הוא בוחר להתעסק איתי ומאיים עליהם בתנאים האלה. למרות שלא במקרה הכול קורה לפני יום חמישי, היום החזק ביותר בקניות בסופר, נפתח את הסניפים ונפעיל אותם".