חברות בשווי של עד 300 מיליון שקל יוכלו לדווח פעמיים בשנה

ועדת הכספים אישרה את הצעת רשות ני"ע להקלות על חברות קטנות ובינוניות ■ איגוד החברות הציבוריות: "מדובר בבשורה משמעותית לכל החברות הציבוריות ובעיקר לחברות הקטנות והבינוניות שכורעות תחת עול הרגולציה"

 שמואל האוזר / צילום: תמר מצפי
שמואל האוזר / צילום: תמר מצפי

ועדת הכספים אישרה היום (ד') את הצעת רשות ניירות ערך להקל על חברות ציבוריות קטנות ובינוניות בשווי שוק של עד 300 מיליון שקל. על-פי הצעת הרשות, חברות אלה יוכלו לדווח פעמיים בשנה, כלומר לפרסם דוחות כספיים חצי שנתיים במקום דוחות רבעוניים.

המהלך של רשות ניירות ערך משמעותי עבור חברות אלה שלמעשה מדווחות על כל המשתמע מדיווחים אלה, כאילו הן חברות גדולות בסדר גודל של טבע וכיל, מה שיוצר להם הוצאות רגולטוריות משמעותיות. יש לציין כי העלות של דוחות רבעוניים היא משמעותית ומחייבת את החברות להוצאות משמעותיו על דיווחים שלא תמיד יש להם משמעות למשקיעים.

יש לציין כי החברות הללו עדיין חייבות לדווח באופן שוטף על אירועים משמעותיים ולכן לא צפויה פגיעה משמעותית במידע שעובר לציבור.

יש להדגיש כי ההקלה היא וולנטרית, כלומר שחברות שירצו להמשיך לדווח למשקיעים בתדירות רבעונית יוכלו לעשות כן כשכמובן שדיווח רבעוני הוא יעיל יותר עבור המשקיעים ולכן חברות שידווחו על בסיס רבעוני עשויות ליהנות מאמון גדול יותר של המשקיעים, מה שיקבל ביטוי במחירי המניות שלהן.

מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות, אילן פלטו, מסר: "מדובר בבשורה משמעותית לכל החברות הציבוריות ובעיקר לחברות הקטנות והבינוניות שכורעות תחת עול הרגולציה. אני משוכנע שבאמצעות מהלך משולב של כלל הגופים - הבורסה, רשות ניירות ערך, ועדת הכספים, משרדי המשפטים והאוצר ובעיקר רשות המסים, נוכל להוביל לעידן חדש בבורסה הישראלית".