מנכ"ל רשת לרגולטורים: לבחון שוב מעבר ערוצי 2 ו-10 בשלט

אבי צבי פנה לשר התקשורת, לרשות השנייה ולמועצת הכבלים והלוויין וביקש לבחון חלופות אפשריות למעבר המתוכנן בסוף השנה, עם פיצול ערוץ 2 ■ באוקטובר אמורים ערוצים 2 ו-10 לעבור לאפיקים 12 עד 16 בממירי yes והוט

אבי צבי / צילום: יוסי כהן
אבי צבי / צילום: יוסי כהן

מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשתאבי צבי, פנה אתמול (ד') לשר התקשורת וליושבות-הראש של הרשות השנייה ושל מועצת הכבלים והלוויין, בבקשה לבחון מחדש את הזזת ערוץ 2 וערוץ 10 לאפיקים 12 עד 16 בממירי yes והוט.

כזכור, על-פי החקיקה הנוכחית, באוקטובר השנה, יחד עם פיצולו של ערוץ 2 והמעבר של רשת וקשת לשני ערוצים נפרדים, אמורים ערוצים 2 ו-10 לפנות את האפיקים הנוכחיים שלהם, 22 ו-10, ולעבור לאפיקים 12 עד 16.

בהתאם לחוק, שנוסח עוד בימיו של משה כחלון כשר התקשורת, בימים אלה שוקדים ברשות השנייה על הכנת המכרז על האפיקים, שבו אמורים לקחת חלק שלושת הגופים (קשת, רשת וערוץ 10).

לפחות כרגע לא ברור האם ראשי הערוצים עצמם כבר גיבשו עמדה בעניין ויודעים אילו מבין מספרי האפיקים שבהם נוקב החוק עדיף מבחינתם. ממכתבו של צבי עולה כי הוא מבקש "לבחון מחדש את הרציונל" שלפיו הבחירה צריכה להיעשות דווקא בין אפיקים 12 עד 16, ולבחון "חלופות אפשריות" למספרים הללו.

מי שמוסמך לקבל החלטה בעניין הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתוקף תפקידו כשר התקשורת. השבוע פורסם כי נתניהו אמור לוותר בקרוב על המשרד, ועדיין לא ברור מי יחליפו בתפקיד. שר התקשורת אמור להיוועץ עם יו"רית הרשות השנייה, אווה מדז'יבוז', ויו"רית מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב.

באופן טבעי, בעוד שערוצים 2 ו-10, שמפוקחים על-ידי הרשות השנייה, מעוניינים במספרי אפיקים כמה שיותר אטרקטיביים - מבחינת yes והוט, שמפוקחים על-ידי מועצת הכבלים והלוויין, מדובר באפיקים שלמעשה מופקעים מהם, והם צפויים להתנגד לשינוי שייטיב עם הערוצים המסחריים.