היועצת של פילבר מועמדת לסמנכ"לית כלכלה במשרד התקשורת

פילבר פנה לנציבות שירות המדינה על-מנת לשנות את תנאי הקבלה למכרז סמנכ"ל הכלכלה, כך שניתן יהיה למנות לתפקיד גם בעלי תארים במינהל עסקים ולא רק תארים בכלכלה 

שלמה פילבר  / צילום: תמר מצפי
שלמה פילבר / צילום: תמר מצפי

עדי קאהן, המשמשת כיועצת מקצועית בכירה וכיד-ימינו של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, מועמדת המועדפת על פילבר לתפקיד סמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת. לאחרונה פנה משרד התקשורת לנציבות שירות המדינה וביקש לשנות את תנאי הסף של המועמדים לתפקיד, כך שניתן יהיה למנות לתפקיד גם בעלי תארים במינהל עסקים ולא רק תארים בכלכלה.

קאהן היא מוותיקות אגף הכלכלה, והיא התקבלה לאגף עוד בטרם נקבע התנאי שרק בעלי תארים בכלכלה יוכלו לעבוד בו. לקאהן יש תואר ראשן במינהל עסקים, וכדי למנותה צריך לשנות את תנאי הקבלה במכרז שייערך לתפקיד, ושגם אותו היא תידרש לעבור. בשנים האחרונות היא משמשת כעוזרת מנכ"ל והיא כיהנה בתפקיד גם בתקופתו של המנכ"ל הקודם אבי ברגר.

קאהן מתמודדת על התפקיד של הרן לבאות, שהודיע על פרישה מהתפקיד ואמור בקרוב לסיים את התפקיד. פילבר ולבאות לא ראו עין בעין בתחומים רבים, ולבאות לא הסכים להתפשר ולהתיישר לעמדות שניסה פילבר להוביל. החיכוכים ביניהם לא תרמו בלשון המעטה לעבודת המשרד, ופילבר למוד לקח ורוצה בתפקיד את איש אמונו.

סמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת הוא ציר מרכזי והחשיבות שלו מכרעת בקביעת המדיניות. ללא שיתוף פעולה אדוק בין סמנכ"ל הכלכלה, מנכ"ל ויתר הפונקציות, לא ניתן לקדם את היעדים של שוק התקשורת, ומכאן החשיבות הרבה של המינוי.

קאהן, מלבד הניסיון הרב והידע שצברה במשרד התקשורת, נתפסת גם כמי שיכולה ליצור מערכת יחסים עניינית מול חברות התקשורת, וכמי שיכולה להוביל תהליכים ופרויקטים גדולים במשרד.

קאהן נבחרה מתוך מאות מועמדים לקורס עתודה ניהולית בכירה של נציבות שירות המדינה והיא אף נבחרה לתוכנית וקסנר בהרווארד. 

קאהן היא בעלת תואר MBA עם התמחות במימון ושיווק מהאוניברסיטה העברית, ועבדה 12 שנים באגף הכלכלה במשרד, מתוכן שנים רבות בתפקיד בכיר.

במשרד התקשורת סירבו להגיב.