גורמים ב-CIA: "מסתירים מידע מטראמפ מחשש להדלפה"

גורמים בקהילת המודיעין בארה"ב טוענים כי בשל משבר אמון עם טראמפ, מוסתר ממנו מידע רגיש מחשש להדלפות ■ "זו פעם ראשונה שלא חושפים מידע מודיעני בגלל הטלת ספק בנשיא", אמרו הגורמים

``במידה וטראמפ ישחרר חסמים מהבנקים זה עשוי להפריח את הנדלן`` / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
``במידה וטראמפ ישחרר חסמים מהבנקים זה עשוי להפריח את הנדלן`` / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

יממה לאחר שהאשים הנשיא טראמפ את אנשי קהילת המודיעין בהדלפת מידע לתקשורת, מתברר כעת שמשבר האמון בין הצדדים חזק אף יותר. גורמים במודיעין האמריקאי דיווחו היום (ה') כי ה-CIA מסתיר בכוונה מידע רגיש מהנשיא, מחשש שהמידע ידלוף.

לדברי הגורם, ההחלטה למנוע מידע מהנשיא טראמפ מתבססת על חוסר האמון העמוק שהתפתח בין קהילת המודיעין לטראמפ, בין היתר בשל הקשרים שניהל צוותו עם הממשל הרוסי.

על פי הדיווח, בחלק מהמקרים בחרו אנשי המודיעין שלא לפרט בפני הנשיא מהו מקורו של מידע מסוים או מה השיטה בה השתמשו על מנת להשיג את המידע. השיטות שבחר ה-CIA להסתיר כוללות בתוכן שיטות ריגול אחר מדינות זרות.

"בעבר כבר היו מקרים בהם בחרו אנשי המודיעין שלא לשתף את הנשיא או את חברי הקונגרס בחלקים מפעילותם", אמרו הגורמים. "אך במקרים אלו לא מדובר היה בהטלת ספק באמינותו של הנשיא". למרות הדברים, הבהירו הגורמים כי לא ידוע להם על מקרים בהם נמנע מהנשיא מידע על איומים ביטחוניים רציניים. "אין לנו שום סיבה להאמין שזהו תיאור מדוייק של מה שקורה", אמר בכיר בבית הלבן בתגובה לדיווחים.