עוה"ד של מני נפתלי: שרה נתניהו כשירה לנהל הליך משפטי?

הדברים נאמרו במכתב ששלחה עו"ד נאוה פינצ'וק-אלכסנדר ליועמ"ש מנדלבליט: "אין זה סביר כי נתניהו מחד איננה כשירה כביכול לעמוד לדין - ומאידך היא כשירה לנהל הליכים משפטיים שפוגעים בנפתלי"

 הגברת שרה נתניהו מתקבלת בבית הלבן על ידי  מלאניה טראמפ/ צילום: שמוליק עלמני
הגברת שרה נתניהו מתקבלת בבית הלבן על ידי מלאניה טראמפ/ צילום: שמוליק עלמני

לקראת הדיון בערעור של המדינה על פסק הדין בעניינו של מני נפתלי, פנתה פרקליטתו של נפתלי, עו"ד נאוה פינצ'וק-אלכסנדר, במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בעניין כשירותה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, לנהל הליך משפטי. 

עו"ד פינצ'וק-אלכסנדר כותבת: "ככל שהיועץ המשפטי לממשלה וגורמים בפרקליטות סבורים כי הגברת נתניהו סובלת מהפרעות נפשיות המשפיעות על כשירותה לעמוד לדין, לדבר יש נפקויות משפטיות הנוגעות לדיון המשפטי בענייני נפתלי. כמו כן, הדבר מעמיד בסימן שאלה את סבירות ההחלטה של המדינה לתמוך בערעור שהגישה הגברת נתניהו.

"לטענתו של נפתלי, אין זה סביר כי הגברת נתניהו מחד איננה כשירה כביכול לעמוד לדין - ומאידך היא כשירה לנהל הליכים משפטיים שפוגעים בנפתלי. היה והגברת נתניהו אינה כשירה להיחקר ולהעיד בבית המשפט, הרי שבקשתה בערעור - להחזיר את התיק לבית הדין האזורי לעבודה - היא בקשה קנטרנית וטורדנית, שיש לסלק. בנסיבות אלה, נפתלי זכאי לקבל מכם מידע לגבי כשירותה של נתניהו לנהל הליכים משפטיים. כמו כן, מבחינה משפטית וציבורית, על הפרקליטות לשקול את תמיכתה בערעור של נתניהו".

הדיון בערעורה של שרה נתניהו בעניין מני נפתלי קבוע ל-28 בפברואר. לכן, כותבת עו"ד פינצ'וק-אלכסנדר, "נבקש לקבל מיידית את תשובתכם למכתבנו".