קרן גידור: "אפסייד של 67% במניית הכשרת היישוב"

מנהל קרן הגידור גפן: לחברת הכשרת היישוב יש 3 פרויקטים עיקריים בתחום היזמות בת"א הממתינים לאישורים

בית קלקא בת"א / צילום:  תמר מצפי
בית קלקא בת"א / צילום: תמר מצפי

שוויה של חברת הכשרת היישוב (לפי שיטת מודל שווי נכסי נקי - NAV) מסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל, פרמיה של 67% על מחיר השוק. כך מעריך האנליסט צורי אילן, מנכ"ל קרן הגידור "גפן" שהוקמה לפני כ-3 חודשים ע"י הגופים כרמים ואלומות. אילן עדכן לאחרונה את הערכת השווי שלו לגבי הכשרת היישוב , שמנייתה קפצה ביותר מ-50% בשנה האחרונה.

להכשרת היישוב, הנמצאת בשליטת עופר נמרודי, יש נכסי נדל"ן מניב בישראל ובפולין, שאותם היא מנהלת ומשכירה. נוסף על כך, החברה עוסקת בייזום ובהקמת פרויקטים למגורים, משרדים ומסחר למכירה והשכרה בישראל, בפולין וברומניה. אילן מציין כי החברה ביצעה במהלך השנתיים האחרונות קפיצת מדרגה משמעותית בשל חזרה למיקוד ההיסטורי שלה - ניהול וייזום בתחומי הנדל"ן. במקביל, היא ביצעה בתקופה זו מיחזורי חוב בהיקפים משמעותיים של למעלה ממיליארד שקל, שהורידו את שיעור הריבית האפקטיבית שהחברה משלמת.

אילן מציין כי בתחום היזמות יש לחברה 3 פרויקטים מרכזיים הממתינים לאישורים - בית מעריב בתל-אביב (החזקה של 100%), בית קלקא בתל-אביב (60%) ובניין התחייה - יפו (החזקה של 75%). לגבי בית מעריב מציין אילן, כי לחברה זכויות לבניית מגדל משרדים של כ-55 קומות עם הגדלת זכויות בנייה לכ-50 אלף מ"ר. התוכנית אושרה בוועדה המקומית ונמצאת בהמתנה לאישורי הוועדה המחוזית. אילן מעריך את שווי האופציה (האפשרות שהתוכנית תאושר ותבוצע) ב-145 מיליון שקל בלבד, ומציין כי "תוספת הערך היזמי נטו יכולה להגיע לכ-270 מיליון שקל במהלך השנים הקרובות".

את האופציה בבית קלקא הוא מעריך ב-72 מיליון שקל. לחברה תב"ע בתהליך למגדל משרדים בשטח כולל של 45 אלף מ"ר. התוכנית אושרה בוועדה המקומית ונמצאת בהמתנה לאישורי הוועדה המחוזית. "בהנחה כי יתקבלו האישורים בטווח של 12-24 חודשים, הפוטנציאל היזמי נטו לחברה יכול להגיע ל-122 מיליון שקל.

לגבי בנין התחייה - יפו מציין אילן כי החברה מקדמת מהלך של שינוי תב"ע של מבנה מגורים ל-200 יח"ד, וגם בנכס זה התוכנית אושרה בוועדה המקומית. אילן מעריך את האופציה כאן ב-56 מיליון שקל. "תוספת הערך היזמי החבוי בפרויקט יכולה להגיע ל-150-220 מיליון שקל בסבירות גבוהה מאוד".