"מתבל העגבניות" של היינץ יחזור להיקרא בישראל "קטשופ"

עדכון צו הגנת הצרכן, שאושר היום בוועדת הבריאות של הכנסת, מבטל את החלטת בית המשפט מאוגוסט 2015, שקבעה - לבקשת אסם - כי קטשופ היינץ ייקרא בישראל "מתבל עגבניות"

"מתבל העגבניות" של היינץ יוכל מעתה להיקרא בשמו האמיתי, "קטשופ- כך לפי עדכון צו הגנת הצרכן שאושר היום (ב') בוועדת הבריאות של הכנסת.

הצו קובע הסרת חסמים ביבוא מוצרי "קטשופ", כשהוא למעשה מבטל את החלטת בית המשפט מאוגוסט 2015, שקבעה כי קטשופ היינץ ייקרא בישראל "מתבל עגבניות". החלטה זו התקבלה בתביעה שהגישה אסם, כשבית המשפט קיבל את תביעתה ואת טענתה כי המוצר המתחרה מכיל שיעור רכז עגבניות המפר את תקן משרד הבריאות, ולכן אסור לו להיקרא "קטשופ".

החלטה זו הייתה חסרת תקדים, והיא למעשה קבעה כי המוצר - שקיים למעלה מ-130 שנה, ואשר במדינות אחרות נקרא "קטשופ" - יקבל שם שונה בישראל. לפסיקה אז הגיבה יבואנית היינץ כי מדובר בניסיון לשמר את חסמי היבוא לישראל - והיום כאמור העוול הזה תוקן.

הצו שאושר היום, לפי מנהל השירות הארצי למזון במשרד הבריאות, אלי גורדון, קובע כאמור כי גם מוצרים מיובאים יוכלו להיקרא "קטשופ", כאשר גורדון הדגיש בדיון כי "מגבלות אלה ייחודיות לישראל ואינן קיימות במדינות אחרות. צו להגנת הצרכן המעודכן מאפשר למוצרים עם כמות פחותה של עגבניות ומוצקים נמסים להיקרא בשם 'קטשופ' ולא מחייב אותם להסתפק בשם 'מתבל עגבניות'". 

חברת דיפלומט, יבואנית קטשופ היינץ, מסרה בתגובה: "אישור המלצות משרד הבריאות ומשרד הכלכלה הוא צעד חשוב בהסרת חסמי יבוא ובהגברת התחרות בשוק הישראלי בכלל ובקטגוריית הקטשופ בפרט, ואנו מברכים על ההחלטה. שינוי צו הגנת הצרכן מתקן עיוות ארוך-שנים שהבדיל את ישראל מיתר מדינות העולם בנושא זה ומנע תחרות. שינוי זה יאפשר לצרכנים בישראל להיחשף למגוון רחב של מוצרים, כולל המוצרים האהובים של קטשופ היינץ, ויגביר את התחרות בשוק הישראלי".