לוהטת בת"א: דיווחה על תוצאות ניסוי וטסה כ-26%

חברת הביוטק הודיעה כי בניסוי קליני שנערך על 104 תורמים בבית החולים שניידר לילדים והמרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, טכנולוגיית מיון התאים שהיא מפתחת הוכחה כבטוחה

סלקט ביוטכנולוגיה פתחה את שנה 2017 בסערה ומנייתה משלימה היום (ג') זינוק תלת-ספרתי מתחילת השנה. היום המניה טסה בשיעור של יותר מ-25% לאחר שהחברה הודיעה על תוצאות קליניות חיוביות בטכנולוגיית הדגל שהיא מפתחת למיון תאים (טכנולוגיית ApoGraft).

לפי תוצאות הניסוי, שנערך על 104 תורמים בבית החולים שניידר לילדים והמרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, הטכנולוגיה של סלקט הוכחה כבטוחה ועקבית לשימוש קליני. בדגימות שעובדו בטכנולוגיית ברירת התאים של החברה נצפה מוות של תאים בוגרים ללא פגיעה בכמות ואיכות תאי הגזע שהופקו.

התוצאות החיוביות מגיעות לאחר שמוקדם יותר החודש סלקט החלה בניסוי קליני שלב I/II , במסגרתו הוזרקו בפעם הראשונה לחולה סרטן דם, שסובל מלוקמיה אקוטית, תאי גזע שנבררו באמצעות הטכנולוגיה של החברה, ונתרמו על ידי אדם אחר, שהינו קרוב משפחה של המטופל.  

טכנולגיית ברירת התאים של סלקט  מאפשרת לעשות שימוש בתאי גזע בטיפולים שונים מתחום הרפואה הרגנרטיבית. זאת, באמצעות תהליך ברירת תאים אשר ממית תאים בוגרים ומשאיר רק את תאי הגזע, באופן שמדמה את ההתרחשות הטבעית בגוף - תהליך המכונה אפופוטוזיס. הפיתוח של סלקט, המוגן ב-7 קבוצות פטנטים, מבוסס על האפופוטוזיס שנותן פקודת 'התאבדות' לתאים בוגרים בעוד תאי הגזע נותרים בחיים ואף משגשגים. תהליך מיון תאים זה מאפשר לייצר טיפול תאי או לבצע השתלות תאי גזע באופן שמוריד משמעותית את הסיכון לדחיית ההשתלה, תופעה הידועה גם כמחלת השתל נגד המאכסן - GvHD.

מנכ"ל סלקט, ד"ר שי ירקוני: "התוצאות הללו מקרבות אותנו צעד נוסף לקראת טיפולים תאיים בטוחים, יעילים ונגישים".

סלקט נסחרת כאמור בת"א ובנאסד"ק לפי שווי של כ-27 מיליון דולר (לפני הזינוק בערכה היום). לפני כשבוע הודיעה החברה כי ברצונה להימחק מהמסחר בת"א. "התחלנו להיסחר בתל-אביב דרך שלד בורסאי ומאז הבורסה כאן הייתה טובה אלינו והעניקה לנו שויים יפים. אולם מאז הרישום הכפול בנאסד"ק אנחנו רואים שכל דבר חיובי שקורה שם למניה, מדוכא על-ידי המסחר בת"א. כל פעם שהמניה עלתה בנאסד"ק, השוק הישראלי הוריד אותה בחזרה", הסביר את ההחלטה מנכ"ל החברה ירקוני.