הפניקס: רווח מוערך של כ-660-760 מיליון שקל ב-2016

חברת הביטוח דיווחה עוד כי היא צופה רווח של 300-400 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2016 ■ הפניקס מציינת כי הצפי לרבעון החזק נובע בין היתר מהמשך העלייה בעקום הריבית חסרת הסיכון לטווח ארוך

אייל לפידות ויצחק תשובה / צילום: בן יוסטר
אייל לפידות ויצחק תשובה / צילום: בן יוסטר

קבוצת הביטוח הפניקס, שבניהול אייל לפידות ושבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, מצטרפת לכלל ביטוח, ומפרסמת תוצאות מקדמיות ל-2016. הקבוצה מגלה בהקשר זה כי הרבעון שסגר את השנה שעברה היטיב עם ענף הביטוח. "נוכח כוונת קבוצת דלק לפרסם דוח הצעת מדף להצעת ני"ע", מודיעה הפניקס, כי היא "צופה רווח כולל לאחר מס בגין הרבעון הרביעי של שנת 2016, המוערך בהיקף שבין 300 מיליון שקל ל-400 מיליון שקל". מניית החברה עלתה היום ביותר מ-3%.

נוסף על כך, קבוצת הפניקס  דיווחה ש"הרווח הכולל לאחר מס בגין שנת 2016 כולה מוערך בהיקף שבין 660 מיליון שקל ל-760 מיליון שקל". קבוצת הפניקס, שכוללת גם את בית ההשקעות אקסלנס, נמצאת בעיצומו של מהלך למכירת השליטה בה לידי יאנגו הסינית. בימים האחרונים האריכו דלק ויאנגו את תקופת ההסכם ביניהן בחודש נוסף - וזאת בהמתנה לקבלת אישור הפיקוח על הביטוח בישראל.

כך או כך, כמו כלל ביטוח , שפרסמה לאחרונה צפי לרווח רבעוני גבוה מזה שצופה הפניקס, גם הפניקס מציינת כי התוצאות החזקות שהיא צופה לרבעון האחרון אשתקד "נובע, בין היתר, מהמשך העלייה בעקום הריבית חסרת הסיכון לטווח ארוך והשלכתה על העתודות בגין פוליסות ביטוח חיים שנמכרו בעבר ועל העתודות בגין פוליסות סיעוד, וזאת אף שטרם שוחררו מלוא העתודות שנוצרו כתוצאה מירידת שיעורי הריבית במהלך שנת 2016. כמו כן נרשמו ברבעון הרביעי רווחים חיתומיים במרבית עסקי הביטוח והכנסה חיובית מהשקעות".

מהודעות שתי קבוצות הביטוח הגדולות ניתן להסיק כי לאחר שהרבעון השלישי ב-2016 היטיב עם חברות הביטוח הגדולות, והיווה תמונת מראה לרבעון ראשון חלש במיוחד שהן רשמו בתחילת אותה שנה - כלל החברות הגדולות צפויות להציג רווח נאה ברבעון הרביעי, שיוביל לרווחים של מאות מיליוני שקלים בשורה התחתונה. הרווח הכולל הנו אמת המידה המובילה לבחינת רווחיות קבוצות הביטוח, והוא משקלל את הרווח הנקי של החברות יחד עם רווחי השקעה בגין נכסים זמינים למכירה שנזקפו להון.