עוד עסקה למגוריט: רוכשת בניין מאלקטרה לפי שווי כ-122 מ' ש'

החברות דיווחו כי חתמו על הסכם במסגרתו תרכוש קרן הריט בניין מגורים שלם בשכונת נווה דוד בעיר רמלה הכולל 84 יחידות דיור ■ הבניין בן 22 קומות והיצע הדירות בו כולל דירות 4 ו - 5 חדרים לצד דירות גן ופנטהאוזים

קרן הריט "מגוריט" ממשיכה לבצע עסקאות. לאחר שרכשה 34 דירות בפרויקט מידטאון בתל-אביב, דירות שיהיו מיועדות להשכרה ארוכת-טווח, חתמה הקרן על חוזה לרכישת בניין מגורים שלם מידי חברת אלקטרה.

החברות דיווחו היום (ד') כי חתמו על הסכם במסגרתו תרכוש קרן הריט בניין מגורים שלם בשכונת נווה דוד בעיר רמלה הכולל 84 יחידות דיור. על-פי נתוני החברות, מדובר בעסקה שנחתמה על-פי שווי של כ-121.7 מיליון שקל כולל מע"מ, בתוספת כ-1.5 מיליון שקל בגין הוצאות העסקה. עסקה זו משקפת מחיר של כ-1.46 מיליון שקל לדירה בממוצע.

נציין כי מדובר בבניין שהוא חלק ממתחם שנמצא בבעלות אלקטרה , כאשר הפרויקט נמצא בשלבי הקמה. הבניין בן 22 קומות והיצע הדירות בו כולל דירות 4 ו-5 חדרים לצד דירות גן ופנטהאוזים. השטח הבנוי הכולל בפרויקט עומד על כ-9,800 מ"ר כאשר שטח ממוצע של דירה בפרויקט עומד על כ-117 מ"ר. כאמור, הבניין הוא חלק מקומפלקס שעתיד לכלול שלושה בנייני מגורים סך-הכול, אותו יוזמת אלקטרה מגורים, כחלק מעסקת תמורות עליה חתמה מול בעלי הקרקע שלמה ועזרא חממי במהלך דצמבר האחרון. חברת הביצע של הפרויקט היא אלקטרה בנייה. על-פי לוחות הזמנים, הבניין הראשון צפוי להתאכלס במהלך הרבעון השני של שנת 2019.

נזכיר כי קרן הריט "מגוריט" עוסקת הדיור להשכרה למגורים וזאת בעקבות שינוי חוק הריט בשנה שעברה שאיפשר לראשונה לקרנות ריט להיכנס לתחום דיור להשכרה למגורים. הקרן הונפקה בסוף שנת 2016, וגייסה כ-240 מיליון שקל. את הדירות מייעדת החברה להשכרה ארוכת-טווח, בניהולה, וזאת על בסיס מבנה הפעילות שלה והתחום בו היא צפויה לפעול בשנים הקרובות.

ממגוריט נמסר היום כי ההחלטה לבצע את העסקה בעיר רמלה נובעת מעבודת מחקר שנערכה שהעלתה כי "מאפייני העיר ונקודת הזמן הספציפית, מהווים הזדמנות מתאימה להשקעה ברכישת המגדל, שעשויה להניב שיעורי תשואה גבוהים, לצד הצפות ערך פוטנציאליות עתידיות עם השלמת הפרויקט ואכלוסו.

"הבדיקות והמחקרים העלו כי בקרב אוכלוסיית רמלה, ובמיוחד בקרב משפרי הדיור ודור ההמשך, קיים רצון עז להמשיך ולהתגורר בעיר בכלל ובשכונת נווה דוד בפרט, אך ההיצע המוגבל של בניה חדשה, ולאור עליות המחירים של השנים האחרונות, עולה הצורך בפתרונות השכרה מודרניים ואיכותיים".

מתי דב, מנכ"ל מגוריט, אמר היום כי "העסקה משתלבת באופן אופטימלי עם האסטרטגיה של הקרן. עצם העובדה שנרכש מגדל מגורים שלם, יאפשר לנו לנהלו ולתחזקו ברמה איכותית ויעילה ולייצר לדיירים פתרון שכירות לטווח ארוך, פתרון שכמעט ואינו קיים במציאות של היום. במקביל, רכישה מרוכזת בתחילתו של פרויקט מאפשרת לנו ליהנות מהשבחה עתידית ותשואה הגבוהה מתשואת שוק המגורים".

לדברי איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה: "בעסקה הנוכחית אנו מנצלים הזדמנות למימוש חלק מהפרויקט ברמלה. במקביל, נמשיך בתהליך הפיתוח וההקמה של שני הבניינים הנוספים בפרויקט".

את חברת אלקטרה ייצגו בעסקה עוה"ד שמואל שוב נעמה שיף וליאור קיל ממשרד שוב ושות'.