"לא נאריך את היתר הרעלים להפעלת מיכל האמוניה בחיפה"

ישראל דנציגר, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, בתערוכת הקלינטק: "הסיכון במיכל האמוניה הוא פשוט גדול מדי לאוכלוסייה, ואנחנו לא יכולים להמשיך לאורך זמן בלי פתרונות באופק"

ישראל דנציגר / צילום: אוריה תדמור
ישראל דנציגר / צילום: אוריה תדמור

"לא נאריך את היתר הרעלים להפעלת מיכל האמוניה במפרץ חיפה" - כך אמר היום (ד') ישראל דנציגר, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, בתערוכת קלינטק ה-21 בגני התערוכה בתל-אביב. התערוכה מתמקדת השנה בפתרונות חדשניים בעולם הטכנולוגיה הירוקה ובהחלטת הסכם פריז שבו התחייבה ישראל להפחתת גזי חממה, להתייעלות אנרגטית ולהטמעתה בכל ענפי המשק.

דנציגר המשיך ואמר: "לא נאריך את היתר הרעלים להפעלת מיכל האמוניה של חיפה כימיקלים, למעט 90 יום להיערכות של המשק הישראלי ושל משק החירום במדינת ישראל. זוהי החלטה היסטורית. הסיכון במיכל הוא פשוט גדול מדי לאוכלוסייה, ואנחנו לא יכולים להמשיך לאורך זמן בלי פתרונות באופק, ולקחנו החלטה אמיצה שבוצעה היום בבוקר". 

לדבריו, "התשובה לתעשיית הקלינטק הישראלית נמצאת כאן בחדר הזה, בכנס הזה. טכנולוגיה טכנולוגיה ושוב טכנולוגיה - ושאף אחד אחר לא יספר לכם שום דבר אחר. אנו מודיעים על כך שסביבות 10 שנים מהיום אנו נשקיע כ-5.3 מיליארד שקל השקעות בטכנולוגיות סביבה. הזדמנות חסרת תקדים. השר זאב אלקין ואני קבענו שאחד מנושאי המיקוד של המשרד להגנת הסביבה הוא לצמוח בתחום, ואנחנו נפעל כדי לוודא שמדינת ישראל תהפוך להיות מעצמה של טכנולוגיית סביבה".