מיקי זוהר שיאן הכנסת בהוצאות עבור "הקשר עם הציבור"

זוהר הוציא ב-2016 למעלה מ-102 אלף שקל על "קשר עם הבוחר" ■ שרן השכל מהליכוד הוציאה קצת יותר מ-100 אלף שקל

מיקי זוהר / צילום: דוברות הכנסת
מיקי זוהר / צילום: דוברות הכנסת

חבר הכנסת מיקי זוהר (ליכוד) הוא שיאן הכנסת לשנת 2016 במימוש הוצאות "הקשר עם הציבור", עם הוצאה של יותר מ-102 אלף שקל. זוהר הוציא בשנה החולפת 21,640 שקל על "הדפסות ופרסומים", 20,429 שקל על דמי שכירות עבור לשכה פרלמנטרית נוספת מחוץ לכנסת, 20,314 שקל על אחזקת אתר אינטרנט וניהול רשתות חברתיות, 11,090 שקל על "הוצאות תקשורת", 6,815 שקל עבור שירות קטעי עיתונות ועוד. עבור הוצאות של ארבעה מכשירי סלולר, זוהר הוציא לא פחות מ-12,249 שקל - כלומר מעל 3,000 שקל בממוצע למכשיר - סכום גבוה במיוחד בוודאי בעידן הרפורמה במחירי הסלולר.

במקום השני ניצבת ח"כ שרן השכל (ליכוד), שהוציאה 100,321 שקל עבור "הקשר עם הציבור". חלק מההוצאות של השכל דומות לאלה של זוהר, למעט כמה סעיפים שונים כמו "דואר ומבקרים" (כ-15 אלף שקל) ו"כיבוד קל" (4,900 שקל). במקום השלישי ניצבת נורית קורן, גם היא מהליכוד, שהוציאה 99,689 שקל בשנת 2016. במקום השלישי ניצבת ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) שהוציאה 99,379 שקל, ובמקום הרביעי ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) שהוציא 98,896 שקל עבור הקשר עם הציבור. את החמישייה הראשונה סוגרת חברת כנסת נוספת מהליכוד, ענת ברקו, שהוציאה 97,474 שקל עבור הקשר עם הציבור.

התקציב לפעילות פרלמנטרית העומד לזכות חבר הכנסת מורכב מכמה משתנים, הקובעים את סכום התקציב לכל חבר הכנסת בנפרד: התפקיד שבו הוא נושא (ח"כ, שר, סגן שר), משך כהונתו במהלך השנה, העברת עודפי תקציב שלא נוצל משנה קודמת (להוציא מעבר בין שתי קדנציות), הוותק ועוד - הכול כפי שנקבע בהחלטת שכר חברי הכנסת (הענקות ותשלומים) התשס"א-2001.

בשנת 2016 אוחדו לראשונה התקציבים הנפרדים שעמדו לזכות חברי הכנסת כך שתקציב בגין טלפון נייד, שכירות לשכה פרלמנטרית ומשלוח דואר הצטרפו לתקציב הקשר עם הציבור והועמדו לתקציב אחד לפעילות פרלמנטרית בסכום של 93,700 שקל לשנת פעילות מלאה. עד השנה, עמד סה"כ התקציב (אם מאחדים את כול האלמנטים) על כ-122 אלף שקל בשנה. בשנה שעברה, לפני האיחוד המדובר, הייתה זו ח"כ שלי יחימוביץ' שיאנית השימוש בתקציב הקשר עם הציבור, שהוציאה כ-70 אלף שקל - מתוכם 30 אלף שקל על אינטרנט ורשתות חברתיות.