מי ייעץ לתאגיד השידור - משרד עוה"ד של "הארץ" או של ערוץ 10?

שני משרדי עו"ד עלו לשלב הסופי במכרז התאגיד לייעוץ משפטי בתחום לשון הרע: ליבליך-מוזר, שמייצג את "הארץ ו"ידיעות", ופישר-בכר, שמייצג את ערוץ 10 ■ עו"ד אלעד מן: "ההסתמכות על שירות חיצוני פותחת פתח לניגודי עניינים"

תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף
תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף

משרדי עורכי הדין ליבליך-מוזר ופישר-בכר הם שני המשרדים שהגיעו לשלב הסופי בהליך שעורך תאגיד השידור הציבורי ("כאן בהקמה"), לקבלת ייעוץ משפטי בתחום לשון הרע והמדיה.

בתאגיד פנו ל-7 משרדי עורכי דין המתמתחים בתחומים אלה כדי לקבל מהם הצעות מחיר, וכאמור כעת נותרו ברשימה שני משרדים.

משרד ליבליך-מוזר נוסד על-ידי עורכי הדין שלמה ליבליך ז"ל ומיבי מוזר, והוא מתמחה בתחומי לשון הרע, קניין רוחני והגנת הפרטיות. כיום מובילים אותו יחד עם מוזר גם בתו של ליבליך, עו"ד טל ליבליך, ובנו של מוזר, פז. שותף בכיר נוסף במשרד הוא עו"ד תמיר גליק. המשרד מייצג במשך שנים ארוכות את העיתונים "הארץ" ו"ידיעות אחרונות".

משרד פישר-בכר-חן ושות' נוסד על-ידי עו"ד יששכר פישר ז"ל, וכיום מובילים אותו עורכי הדין ראובן בכר, אברמי וול וד"ר גיל אוריון. בתחום התקשורת המשרד מייצג את ערוץ 10.

עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של עמותת "הצלחה", מתח ביקורת על העובדה שבתאגיד החליטו לפנות למיקור חוץ כדי לקבל שירותים משפטיים ש"נוגעים לליבת העיסוק של התאגיד". לדבריו, "העובדה הזאת היא מטרידה, משום שזה פותח פתח לניגודי עניינים ושיקולים חיצוניים שעלולים להתערב דווקא בנקודות הרגישות".

כך, לדוגמה, הוא מציין כי בפרשת ההתנצלות של ערוץ 10 כלפי שלדון אדלסון, משרד פישר-בכר, שייצג את הערוץ, ייצג במקביל גם את "עיתון ישראל, היום שבבעלותו של אדלסון. "גם משרד ליבליך-מוזר מייצג כמה גופי תקשורת במקביל, ויש פה גם סוגיה של ספק שירות שנותן שירות רגיש לכמה מתחרים, בטח בתחום כמו שידורי חדשות", הוא אומר. "יש כאן שאלה של נאמנות ללקוח והיכולת לספק שירות חופשי באמת כשאתה מספק במקביל שירות למתחרים מובהקים".

מתאגיד השידור "כאן בהקמה" נמסר בתגובה: "התאגיד, הנמצא בשלבי בנייה והקמה, נעזר ביועצים בתחומים שונים, וזאת בכפוף לחוק ועל-פי כללי המינהל התקין, וכך גם בתחום המשפטי".